شرکت اپل به تازگی در رویداد هیجانانگیز خود خانواده آیفون ۱۴ را به همراه اپل واچ سری ۸، اپل واچ اولترا و اپل واچ SE 2 به نمایش گذاشت. یکی از معدود نقاط تمایز خانواده آیفون ۱۴ نسبت به آیفون ۱۳، مدل جدیدی تحت عنوان «پلاس» بود که از قضا از زمان آغاز پیشفروش تا به اینجا کم فروش ترین عضو این سری گوشی بوده است.
«مینگ-چی کوئو» (Ming-Chi Kuo) از شرکت TF Securities که به ارائه اخبار و جزئیات معتبر درباره اپل شناخته میشود، به تازگی گزارشی با محوریت پیشفروش آیفون جدید منتشر کرد. این گزارش نشان میدهد که میزان تقاضای آیفون ۱۴ پرو مکس از مدل پرو مکس آیفون ۱۳ در سال گذشته پیشی گرفته است. از طرفی دیگر، تقاضای آیفون ۱۴ پرو تقریباً در حد و اندازه آیفون ۱۳ پرو است.
با وجود این، وضعیت دو مدل معمولی آیفون ۱۴ تعریف چندانی ندارد. به صورت کلی، به نظر میرسد که مشتریان بیشتر از مدلهای مقرون به صرفهتر، به مدلهای گرانتر این گوشی پرچمدار تمایل دارند. به ادعای تحلیلگر مذکور، مدل پلاس کم فروش ترین عضو خانواده آیفون ۱۴ به حساب میآید؛ در حدی که تقاضا برای آن حتی از آیفون ۱۳ مینی کمتر بوده است. این درحالی است که اپل آیفون ۱۳ مینی را به خاطر کمبود تقاضا از مجموعه گوشیهای آیفون کنار گذاشته بود.
اپل آیفون ۱۴ پلاس را با این فرض روانه بازار کرد که این مدل به عنوان یک مدل بزرگتر اما ارزانتر از مدلهای پرو با استقبال گسترده مواجه خواهد شد. با این حال، حداقل در حال به نظر میرسد که این رویکرد ثمربخش نبوده است. آیفون 14 پلاس به قدری کم فروش بوده که حتی میزان تقاضا برای آن به پای آیفون SE 2022 هم نمیرسد و مجموعاً فقط 5 درصد از کل پیشخریدها را در بر میگیرد. در همین حال، دو مدل گرانتر پرو و پرو مکس 85 درصد از پیشخریدها را به خود اختصاص دادهاند. 10 درصد دیگر هم به نسخه پایه آیفون 14 میرسد.
ویدیو:
مرز حریم خصوصی و عرصه عمومی کجاست؟
اینفوگرافیک