يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ 08 September 2024
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۷۶۵۶۱
گفت‌وگو با ضیا هاشمی، استاد دانشگاه تهران

آخرین نظرسنجی‌های انتخاباتی چه می‌گویند؟

آخرین نظرسنجی‌های انتخاباتی چه می‌گویند؟
هیچ حکومتی نمی‌تواند بدون وفاق جمعی، کارش را پیش ببرد | انتخابات زودرس ۱۴۰۳، ظرفیت جلب مشارکت بیشتری دارد | مشارکت ۸۴ درصدی در سال ۸۸، عوارض داشت | شکاف‌ها در جامعه ایران طبیعی نیست

بخش اول:

تیم ملی یک سرمایه ملی است / در شرایط که در جامعه گسست اتفاق می‌افتد، بخشی از جامعه حس می‌کند که منافع مشترکی با بخش دیگر ندارد / در زمان برگزاری جام جهانی، جامعه به شدت دوقطبی شده بود / جریان معترض به این نتیجه رسید که اعتراض تند، نتیجه نمی‌دهد / هیچ حکومتی نمی‌تواند بدون وفاق جمعی، کارش را پیش ببرد / یکی از کارکردهای انتخابات حفظ منافع ملی و مدارا با مخالف است.

 

بخش دوم:

مشارکت در انتخابات زمانی افزایش پیدا می‌کند که شهروندان فکر کنند می‌توانند با رأی خود اثرگذار باشند / انتخابات زودرس ۱۴۰۳، ظرفیت جلب مشارکت بیشتری دارد / نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مشارکت انتخابات بیشتر از دوره پیشین است / جامعه حس کرده که آقای پزشکیان تفاوت‌های معناداری با نامزدهای دیگر دارد.

بخش سوم:

رییس جمهور سیاست‌ساز و مجری سیاست‌های کلان است / در دولت مدرن، قدرت قداست گذشته را ندارد / ریاست جمهوری، بعد از رهبری بیشترین نقش را در اداره کشور دارد.

 

بخش چهارم:

در دنیا، مشارکت ۹۰ درصدی یک مشارکت استثنایی است / مشارکت ۸۴ درصدی در سال ۸۸، عوارض داشت / مشارکت‌های بالا اثرگذار است اما نه مشارکت زیر ۵۰ درصد! / در سال ۱۴۰۰ اگر مردم در انتخابات مشارکت می‌کردند، اتفاقات تلخ ۱۴۰۱ نمی‌افتاد.

 

بخش پنجم:

ما به تقویت هویت جمعی در ایران نیاز داریم / شکاف‌ها در جامعه ایران طبیعی نیست / رییس جمهور بعدی باید پیوند بین قومیت‌ها و جنسیت‌ها را ایجاد کند / تورم ۴۰درصدی مستمر، اخلاق اجتماعی را از بین می‌برد / رییس جمهوری بعدی باید یک راهبرد اثرگذار در قبال تحریم‌ها داشته باشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

بررسی نفرات برتر کنکور ۱۴۰۳ چه می‌گوید

کدام عدالت آموزشی؟!

بازار سیاه خرید و فروش اعضای بدن؛ روایت یک واسطه از پشت پرده خرید کلیه

ماجرای مرد اماراتی که در ایران دنبال خریدن کلیه است

زندگی