چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ 18 September 2024
شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۸۱۱۵۶

قیمت جدید دام زنده؛ امروز ۲۴ شهریور اعلام شد

قیمت جدید دام زنده؛ امروز ۲۴ شهریور اعلام شد
رئیس انجمن صنفی گاوداران قیمت تمام شده هر کیلو دام زنده را ۲۱۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو دام زنده ۱۸۰ هزار تومان است که بر این اساس قیمت منطقی گوشت حداکثر ۵۵۰ هزار تومان است.

 سیداحمد مقدسی گفت: با توجه به واردات بی رویه گوشت با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان نمی توان پیش بینی دقیقی راجع به  تولید داشت.

 به گفته او، تعلل در اصلاح قیمت شیرخام و عدم جلوگیری از واردات منجر به نابودی تولید داخل می شود، لذا از دولتمردان تقاضا داریم که هرچه سریع تر قیمت شیرخام را ابلاغ کنند و جلوی واردات را بگیرند چراکه نیازی به واردات نداریم.

مقدسی ادامه داد: با واردات گوشت و اشباع بازار داخل، تقاضایی برای خرید گوشت داخل وجود ندارد. درحالیکه به سهولت امکان تامین گوشت در بازار داخل وجود دارد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه نیازی به واردات گوشت نداریم، افزود: بنابر آمار پتانسیل تولید سالانه یک میلیون تن گوشت در کشور وجود دارد که با احتساب ۹۰۰ هزار تن گوشت در داخل، پتانسیل صادرات وجود دارد.

او قیمت تمام شده هر کیلو دام زنده را ۲۱۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو دام زنده ۱۸۰ هزار تومان است که بر این اساس قیمت منطقی گوشت حداکثر ۵۵۰ هزار تومان است. لذا در راستای تعادل قیمت در بازار انتظار می رود که دام با نرخ ۲۱۵ هزار تومان خرید توافقی شود که در این صورت به راحتی گوشت ۵ تیکه ۵۵۰ هزار تومان بدست مصرف کننده برسد.

مقدسی با اشاره به وضعیت مطلوب تامین نهاده گفت: بنابر آمار قیمت کنونی هر کیلو یونجه با افزایش ۷ هزار تومانی نسبت به سال قبل به ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان و ذرت علوفه ای از ۲ هزار و ۴۰۰ به ۳ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است، در حالیکه این ۲ قلم ۶۰ درصد غذای دام را شامل می شود.  

منبع:باشگاه خبرنگاران

 

برچسب ها:
ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

قیمت جدید گوشت قرمز؛ امروز ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

طالبان برای بازگشت مهاجران افغان از ایران تشکلیل جلسه داد

کهیان: تبادل کالا میان مصر و اسرائیل، در اوج مشکلات غذایی مردم غزه

چرا حجاب و ریش در تاجیکستان ممنوع است؟

کهیان:رسانه‌های خارجی از قول پزشکیان تیتر زده‌اند «ما برادر آمریکایی‌ها هستیم»

کیانوش عیاری: تلویزیون سه و نیم میلیارد تومان به من بدهکار است

مقایسه هزینه مسکن در ایران و اروپا

صندوق بازنشستگی: واریزی بزرگ انجام شد

اخراج و تعلیق حدود ۵۰ دانشجو در سه سال دولت سیزدهم

تندروها چه از جان دولت چهاردهم می‌خواهند؟

خبر «کیهان» درباره سفیر ایران در بیروت دروغ از آب درآمد

چرا ظریف به مراسم رونمایی آلبوم می‌رود اما نشست خبری رییس‌جمهوری نه؟!

نیویورک تایمز: پیجر‌های منفجرشده حزب‌الله تایوانی بودند / شرکت تایوانی گلد آپولو: پیجر‌ها نشان تجاری ما را دارند، اما تولید آن‌ها به صورت برون‌سپاری انجام شده؛ آن‌ها ساخت یک شرکت اروپایی بودند

روزنامه جمهوری اسلامی: به مجلس چه مربوط است که در انتصابات دولت دخالت می‌کند؟

پیشنهاد سردبیر
زندگی