سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ 02 July 2024
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۷۵۳۱۰

جلسه ویژه جبهه اصلاحات برای تعیین نامزد اختصاصی

جلسه ویژه جبهه اصلاحات برای تعیین نامزد اختصاصی
مرحله نخست انتخابات زودرس ریاست جمهوری روز دوشنبه به پایان رسید و حالا همه نگاه‌ها به خروجی جلسه‌های شورای نگبان است. نامزدها و چهره‌های اصلی در حالی پویش‌های تبلیغاتی‌شان را در شبکه‌های اجتماعی آغاز کرده‌اند که جبهه اصلاحات هنوز در حال رایزنی برای تعیین نامزد اختصاصی است.

طبق اطلاعاتی که به «فراز» رسیده، جبهه اصلاحات صبح روز جمعه جلسه‌ای را حول ۶ نامزد پیشنهادی برگزار خواهد کرد. در این جلسه، ۴۶ عضو جبهه اصلاحات با بررسی برنامه ارائه‌شده از سوی هر داوطلب، نامزدهای اختصاصی این جبهه را تعیین خواهند کرد. در بیانیه پیشین جبهه اصلاحات تاکید شده بود که در صورت رد صلاحیت گزینه‌های اختصاصی این جبهه، در انتخابات پیش رو شرکت نکرده و از هیچ نامزدی حمایت نخواهد کرد.

«سید محمد خاتمی»، رییس دولت اصلاحات نیز روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تایید مواضع و راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات اعلام کرد اگر پیشنهاد جبهه محقق شود در انتخابات شرکت خواهد کرد.

مشارکت مشروط

بر اساس شنیده‌ها، اسحاق جهانگیری، محمد شریعتمداری، عباس آخوندی، علی پزشکیان، محمود صادقی و علی صوفی، و حمیده زرآبادی نامزدهایی خواهند بود که در جلسه صبح جمعه به رأی گذاشته خواهند شد. به نظر می‌رسد حداکثر دو چهره به عنوان نامزدهای پیشنهادی این جبهه تعیین شوند. پیش از پایان مهلت ثبت‌نام‌ها، محمدرضا عارف و سید محمد صدر، گزینه‌های اصلی جبهه اصلاحات معرفی شده بودند اما با عدم ثبت‌نام این دو چهره، معادلات اصلاح‌طلبان نیز در تعیین و معرفی گزینه اختصاصی به هم ریخت.

جبهه اصلاحات به ریاست «آذر منصوری»، متشکل از ۲۷ حزب اصلاح‌طلب و ۱۵ عضو حقیقی است که در واقع، تشکل بالادستی اصلاح‌طلبان است. این جبهه، در انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی شرکت نکرد و حالا راهبرد «مشارکت مشروط» را پیش گرفته است.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی