يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ 08 September 2024
سه‌شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۷۸۱۸۹

فیل گوردون؛ عقل منفصل کاملا هریس در سیاست خارجی

فیل گوردون؛ عقل منفصل کاملا هریس در سیاست خارجی
نشریه Jewish Insider  در یادداشتی که دسامبر ۲۰۲۳ منتشر کرده بود، به تاثیرگذاری فیل گوردون مشاور امنیت ملی کاملا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا پرداخت. هریس اکنون به عنوان مهم‌ترین گزینه حزب دموکرات برای نامزدی حزب در انتخابات ۲۰۲۴ بعد از انصراف بایدن از حضور در انتخابات شناخته می‌شود و طبق این یادداشت فیل گوردون نقش بسیار تاثیرگذاری روی دیدگاه‌های کاملا هریس به عنوان مشاور امنیت ملی معاون رئیس جمهور ایفا کرده است. 

در مرکز حلقه مشاوران سیاست خارجی هریس، فیلیپ گوردون، مشاور امنیت ملی او قرار دارد. گوردون پیش از این، در دوره دوم ریاست جمهوری باراک اوباما به عنوان مشاور ارشد خاورمیانه رئیس جمهور سابق آمریکا خدمت می‌کرد و عجیب اینکه گوردون به عنوان یکی از بزرگترین تقویت کننده‌های توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام ظاهر شد.

از نگاه نویسنده یادداشت، این یک تصمیم زیرکانه توسط گوردون بود که ابتدا به عنوان معاون مشاور امنیت ملی هریس وارد دولت بایدن-هریس شد و زیر نظر زنی که زمانی زیر نظر او در وزارت امور خارجه کار می‌کرد، مشغول به فعالیت شد. او سال گذشته ترفیع جایگاه گرفت و هم اکنون بیش از پیش روی هریس تاثیرگذار شده است. 

نکته مهم اینکه گوردون هنگام ملاقات با رهبران خارجی، اغلب در کنار هریس می‌نشیند و مارتین ایندیک، سفیر سابق ایالات متحده در اسرائیل که به عنوان فرستاده ایالات متحده در روند صلح اسرائیل و فلسطین خدمت کرده، گفته است: «من معتقدم که [معاون رئیس] هریس به شدت به توصیه‌های فیل با توجه به تجربه عمیق و دانش او به شدت وابسته است.»

نویسنده یادداشت معتقد است با طولانی شدن جنگ اسرائیل و فلسطین، هریس شروع به ایفای نقش فعال‌تری در گفتگوها درباره جنگ و پیامدهای آن در غزه کرده است و سخنان سخت‌تری نسبت به جو بایدن علیه اسرائیل مطرح کرده است و می‌خواهد رهبران ارشد کاخ سفید همدردی بیشتری با غیرنظامیان غزه ابراز کنند.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

بررسی نفرات برتر کنکور ۱۴۰۳ چه می‌گوید

کدام عدالت آموزشی؟!

بازار سیاه خرید و فروش اعضای بدن؛ روایت یک واسطه از پشت پرده خرید کلیه

ماجرای مرد اماراتی که در ایران دنبال خریدن کلیه است

زندگی