سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ 15 October 2024
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۸۲۹۷۲

ایران جنایت تازه اسرائیل را محکوم کرد

ایران جنایت تازه اسرائیل را محکوم کرد
سخنگوی وزارت خارجه ایران با محکوم کردن جنایات هر روزه صهیونیست‌ها تاکید کرد که یکی از عوامل گستاخ‌تر و بی‌پرواتر شدن رژیم صهیونیستی به‌ویژه در غزه و لبنان، اطمینان داشتن آن از مصونیت از مجازات است.

«اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان «شهدای الاقصی» و حمایت برخی از کشورهای غربی از جنایت‌های این رژیم، اطمینان از مصونیت از مجازات را یکی از عوامل اصلی جری‌شدن رژیم صهیونیستی و ادامه جنایات آن در غزه و لبنان دانست.

اسماعیل بقائی در یک موضع‌گیری رسانه‌ای، جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به این بیمارستان در مرکز غزه با بمب‌های آتش‌زا را که موجب آتش‌سوزی مهیب و شهید و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم بی‌گناه شد، نمونه کامل جنایت جنگی و جزئی از طرح نسل‌کشی فلسطینیان توصیف و آن را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با یادآوری ممنوعیت تعرض به اماکن و اهداف غیرنظامی، به‌ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی-امدادی طبق حقوق بین‌الملل، حملات مکرر و عامدانه رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌ها و کشتار بیماران و مجروحان و پزشکان و کارکنان مراکز درمانی و بهداشتی را به تنهایی برای تعقیب کیفری و محاکمه سران رژیم به جرم ارتکاب جنایات جنگی کافی دانست.

بقائی همچنین با ابراز تاسف شدید نسبت به ممانعت حامیان این رژیم خصوصا آمریکا و انگلیس از هرگونه اقدام بین‌المللی، از جمله توسط دیوان کیفری بین‌المللی، برای پاسخگو کردن سران رژیم، اطمینان از «بی‌کیفرمانی» را یکی از عوامل اصلی جری‌شدن اسرائیل و ادامه جنایات آن در غزه و لبنان دانست و مسئولیت اخلاقی و بین‌المللی حامیان رژیم را مورد تاکید قرار داد.

منبع:خبرآنلاین

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

سه رأس مثلث به جامانده از دولت سیزدهم

جاده صاف‌کن‌های تسلط طالبان بر چابهار

چرا صداوسیما این روزها گل‌به‌خودی می‌زند؟

علیز، وحید و باقی شرکا...

بررسی چالش اصلی نظام سلامت ایران در گفتگو با دکتر هادی یزدانی:

تخت بیمارستانی کم‌تر از میانگین جهانی بدون سیستم ارجاع!

زندگی