به گزارش فراز، با شیوع کرونا در جنوب چین و وضع مقررات قرنطینهای جهان در آستانه یک بحران کشتیرانی جدید قرار گرفته است.
پاندمی کرونا در جنوب چین خدمات بنادر را مختل کرده و تحویل کالاها را به تعویق انداخته است و این نگرانی جدی وجود دارد که دوباره قیمت کشتیرانی بالا برود.
پاندمی کرونا ابتدا با به وجود آوردن کمبود بحرانی کانتینر در جهان قیمتهای کشتیرانی را بالا برد و در بحران دوم کشتی عظیمی کانال سوئز را مسدود کرد حالا شیوع کرونا در جنوب چین جهان را در آستانه بحران سوم قرار داده است.
برایان گلیک، مؤسس پلتفرم یکپارچهسازی زنجیره عرضه، چِین، میگوید: اختلالاتی که در کشتیرانی گوانجو و شنزن به وجود آمده است واقعاً عظیم هستند و به تنهایی میتوانند تأثیر منفی بیسابقهای بر زنجیره عرضه داشته باشند.
به گفته شهرینا کمال، کارشناس شرکت تحلیلی اوراستریم، متوسط زمان انتظار برای بارگیری کشتیها در بندر کانتینری بینالمللی یانتیان در شنزن سر به فلک کشیده و از نیم روز به ۱۶ روز رسیده است.
ویدیو:
سرنوشت دختر علوم تحقیقات
در دارالخلافه با بهزاد یعقوبی
مرز حریم خصوصی و عرصه عمومی کجاست؟