چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ 02 October 2024
سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۸۲۲۰۵

هر آنچه از «وعده صادق ۲»، پاسخ موشکی جدید ایران می‌دانیم / این خبر تکمیل می‌شود

هر آنچه از «وعده صادق ۲»، پاسخ موشکی جدید ایران می‌دانیم / این خبر تکمیل می‌شود
عملیات موشکی ایران عصر روز سه‌شنبه، در پاسخ به ترور شهید هنیه انجام شد. سپاه پاسداران در بیانیه‌ای رسمی، این عملیات را در پاسخ به ترور شهید هنیه در تهران و «برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود» عنوان کرده است. در ۶ ماه گذشته، این دومین عملیات موشکی ایران در قلب سرزمین‌های اشغالی است.

عصر روز سه‌شنبه، خبرهای غیررسمی، از آغاز عملیات موشکی ایران در اسراییل حکایت می‌کرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دقایقی پس از انتشار اولین تصاویر از پاسخ موشکی ایران، در بیانیه‌ای آغاز عملیات را رسما اعلام کرد.

واکنش ایران

بیانیه شماره ۲ سپاه پاسداران دقایقی پیش منتشر شد. مشروح این  بیانیه در ادامه می‌آید:

«پیرو اطلاعیه قبلی، فرزندان شما در سپاه پاسدان انقلاب اسلامی طبق وعده هایی که مسئولان جمهوری اسلامی و فرماندهان نظامی داده بودند؛ با کمک سایر نیروهای مسلح طی عملیات وعده صادق 2 با رمز یا رسول الله (ص) مراکز راهبردی در داخل سرزمین های اشغالی را با موشک های ساخت فرزندان ایران اسلامی مورد هدف قرار دادند.

در این عملیات برخی از پایگاه های هوایی و راداری؛ مراکز توطئه و طراحی ترور علیه رهبران مقاومت به خصوص شهید دکتر اسماعیل هنیه و رهبرحزب الله لبنان شهید حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله و فرماندهان نظامی حزب الله، مقاومت اسلامی فلسطین و فرماندهان سپاه پاسداران مورد اصابت قرار گرفتند.

علی رغم اینکه این منطقه با پیشرفترین و پرحجم ترین سامانه های پدافندی محافظت می شد  ۹۰ درصد شلیک ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده  و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی وعملیاتی جمهوری اسلامی به وحشت افتاده است. این عملیات در چهارچوب حق دفاع مشروع وبراساس قوانین بین المللی انجام گرفته وهرگونه حماقت دشمن به صورت ویرانگر وپشیمان کننده پاسخ داده خواهد شد.

سپاه، ساعاتی پیش در این بیانیه شماره یک اعلام کرد که عملیات موشکی ایران «در پاسخ به شهادت شهید هنیه، سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان» بوده و قلب اراضی اشغالی هدف قرار گرفته است. در این بیانیه همچنین تاکید شد که عملیات ایران با تصویب شورای عالی امنیت ملی انجام شده و «چنانچه رژیم صهیونیستی به عملیات ایران واکنش نشان دهد با حملات کوبنده مواجه خواهد شد».

«مسعود پزشکیان»، رییس جمهوری اسلامی ایران در واکنش به عملیات تازه ایران در شبکه ایکس نوشت: «بر اساس حقوق مشروع و با هدف صلح و امنیت برای ایران و منطقه، پاسخ قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی داده شد. این اقدام در دفاع از منافع و اتباع ایرانی بود. نتانیاهو بداند، ایران جنگ‌طلب نیست اما در برابر هر تهدیدی قاطعانه می‌ایستد. این تنها گوشه‌ای از توان ماست. با ایران وارد درگیری نشوید».

نمایندگی ایران در سازمان ملل در خصوص پاسخ موشکی جدید به رژیم صهیونیستی گفت: «پاسخ‌ حقوقی، منطقی و مشروع ایران به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن اتباع و منافع ایران و تعرض به حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت. در صورت واکنش رژیم صهیونیستی و شرارت جدید، پاسخ‌ بعدی و ویران‌کننده به دنبال خواهد داشت. کشورهای منطقه و حامیان صهیونیست‌ها، حساب خود را از این رژیم جدا کنند».

 

عملیات چطور آغاز شد؟

لحظاتی پیش از آغاز عملیات وعده صادق ۲، چهار اسراییلی در پی تیراندازی در متروی تل‌آویو کشته شدند.

در دقایق نخست آغاز عملیات، تصاویری از موشک‌های ایرانی بر فراز آسمان شهرهای تهران، کرج، ارومیه، اصفهان، کرمانشاه، شیراز و تبریز منتشر شد.

 

 

خبرگزاری فارس به نقل از رسانه‌های عبری نوشت که در فاز اول عملیات، جمهوری اسلامی ایران، ۱۰۰ موشک بالستیک را به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده و در پی این حملات، آژیرهای خطر از شمال تا جنوب فلسطین به صدا درآمده است. رسانه‌های عبری نیز مدعی شدند که ایران در لحظات نخست عملیات، ۴۰۰ موشک هایپرسونیک شلیک پرتاب است.

 

 

رسانه‌های ایران و دیگر کشورها، تصاویری از لحظه‌ی اصابت موشک‌های ایران به مواضع اسراییل منتشر کردند. رسانه‌های اسراییلی مدعی شدند که ۴۰۰ موشک هایپرسونیک در کمتر از ۱۲ دقیقه به اسراییل رسیده و به چند ساختمان در شمال اسراییل برخورد کرده است. رادیو رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که در نیم ساعت، بیش از ۲۰۰ موشک از ایران به سمت اسرائیل شلیک شده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که «آژیرهای خطر ۱۸۶۴ بار در یک ساعت اخیر در سراسر سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمدند».

 

پیش از این رسانه های غربی گزارش داده بودند که چند پایگاه هوایی و جاسوسی و اطلاعاتی اسرائیل هدف حملات موشکی ایران خواهد بود.

چند منبع عبری اعلام کردند که ایران به سمت محور نتساریم در جنوب غزه نیز که نیروهای اشغالگر اسرائیلی در آنجا مستقر هستند، موشک شلیک کرده است.

انصارالله یمن، حزب الله لبنان، حشدالشعبی عراق، جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین حمله موفقیت آمیز جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی را تبریک گفتند.

 

خسارت‌ها به اسراییل چه بود؟

کارشناس الجزیره پیش از بیانیه شماره دو سپاه اعلام کرد که «ارزیابی‌های اولیه حاکی از عبور موفق ۹۰ درصد موشک‌های ایرانی از دفاع موشکی اسراییل است».

گزارش‌هایی از اصابت کلاهک‌های بالستیک به پایگاه هوایی نواتیم و برخورد به قسمت‌هایی از نوار نتساریم در جنوب غزه منتشر شده است. خبرهای تاییدنشده‌ای از برخورد موشک‌های بالستیک ایران به مقر موساد نیز مخابره می‌شود.

تصاویری از اثرات خسارت در هرتزلیا پس از سقوط موشک ایرانی منتشر شده است.

 

خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «در حمله موشکی امشب ایران مناطق مسکونی هدف نبوده اند ولی ممکن است در اثر فعالیت پدافند رژیم صهیونیستی برخی موشک‌ها تغییر مسیر داده و به اهداف غیرنظامی برخورد داشته باشند. گزارش خسارات و تلفات دشمن متعاقبا اعلام می‌شود‌».

مردم در چند نقطه از ایران، اردن، نوار غزه و لبنان، لحظاتی پس از آغاز پاسخ موشکی ایران به اسراییل، به شادی پرداختند.

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

سخنگوی گردان‌های قسام در واکنش به حمله موشکی ایران به اسرائیل: امروز روزی استثنایی است

چه کسانی در اتاق عملیات حمله ایران به اسرائیل حضور داشتند؟

کوثری، نماینده تهران: اگر شرارتی صورت بگیرد از موشک‌هایی برای اولین‌بار استفاده خواهیم کرد که قدرت تخریبش دنیا را متحیر کند

مشاور امنیت ملی کاخ سفید: ایران حدود ۲۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد

توییت عضو دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری: ضجه‌ها در راه دارید!

انصارالله یمن، عملیات ایران علیه اسرائیل را تبریک گفت

هر آنچه از «وعده صادق ۲»، پاسخ موشکی جدید ایران می‌دانیم / این خبر تکمیل می‌شود

بیانیه دوم سپاه: در عملیات امشب مراکز طراحی ترور علیه شهید اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و فرماندهان سپاه مورد اصابت قرار گرفت / ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرد

صداوسیما: سپاه برای اولین بار با موشک‌های هایپرسونیک فتاح رادار سپر دفاع موشکی هدایت کننده موشک‌های آرو ۲ و ۳ را منهدم کرد

خبرگزاری دانشجو: هدف قرار دادن عامل شهادت نصرالله / مرکز نگهداری f۳۵ هدف قرار گرفت

توییت حساب کاربری دفتر مقام معظم رهبری بعد از حمله موشکی ایران به اسرائیل

مشاور امنیت ملی آمریکا: در حال همکاری با ارتش و مقامات اسرائیلی برای ارزیابی تأثیر حمله ایران هستیم

پزشکیان: براساس حقوق مشروع و با هدف صلح و امنیت برای ایران و منطقه، پاسخ قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی داده شد

مشخصات موشک هایپرسونیک ایران با کلاهک پیشرفته

پیشنهاد سردبیر
زندگی