شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ 06 July 2024
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۴۳۷۰۸

تهران به هشتادمین روز هوای سالم خود رسید/ وزش باد و گردو خاک در برخی استانهای کشور

با کاهش غلظت آلاینده های هوا، هشتادمین روز با کیفیت هوای سالم امروز در تهران به ثبت می‌رسد و امروز بعدازظهر در استان‌های خوزستان و ایلام وزش باد و گرد و خاک را شاهد خواهیم بود

به گزارش فراز، برخلاف روزهای اخیر آلاینده غالب هوا آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بوده و هشتادمین روز با کیفیت هوای سالم در تهران امروز به ثبت می‌رسد.

طی ۲۴ ساعت گذشته میانگین شاخص آلاینده‌های هوا بر روی عدد ۷۱ قرار داشته و این عدد هم اکنون به ۶۷ واحد کاهش یافته است.

پیش بینی می‌شود این شرایط طی ساعات آینده ادامه پیدا کند و ذرات معلق همچنان به عنوان آلاینده هوای تهران باقی بمانند. تهران تا امروز ۱۰ روز هوای ناسالم و ۲ روز هوای پاک داشته است.
 

به گفته یک کارشناس هواشناسی درباره وضعیت جوی حال حاضر کشور امروز بعدازظهر در استان‌های خوزستان و ایلام وزش باد و گرد و خاک را شاهد خواهیم بود. در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، اصفهان، قم، یزد، جنوب سمنان و استان مرکزی با توجه به افزایش سرعت وزش باد احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

 از امروز تا روز سه شنبه در برخی از مناطق خراسان جنوبی، شرق کرمان و نیمه شمالی استان سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه زابل، وزش باد شدید و گرد و خاک را پیش‌بینی می‌کنیم، ضمن اینکه در دو روز آینده با توجه به جریان‌های گرم و مرطوب جنوبی، در مناطق مرتفع جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان احتمال رگبار و رعدوبرق وجود دارد. آب‌های دریای عمان به ویژه شرق این منطقه طی سه روز آینده متلاطم و مواج است.

 
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی