پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ 04 July 2024
دوشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۴۱۴۶

مقام معظم رهبری: جریان تحول در قوه قضائیه باید ادامه پیدا کند

مقام معظم رهبری: جریان تحول در قوه قضائیه باید ادامه پیدا کند
مقام معظم رهبری: در درجه‌ی اول مسئله‌ی رویکرد تحولی در قوه است. البته تحول به معنای درست کلمه در یک سال و دو سال و اینها انجام نمیگیرد اما شروع این حرکت در قوه‌ی قضائیه و اتخاذ این جهتگیری و این رویکرد چیز بسیار مهمی بود. این باید ادامه پیدا کند، متوقف نشود بلکه باید شدت پیدا کند.

به گزارش فراز، حضرت آیت الله خامنه ای صبح امروز دیدار رییس و مسئولان قوه قضائیه که در سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و یاران ایشان برگزار شد، فرمودند: شهید بهشتی حق بزرگی بر گردن کشور و ملت دارند و آن پایه‌گذاری دادگستری اسلامی است. کار، کار آسانی نبود و کار دشواری بود. ایشان یک حرکت جدیدی را برای قوه‌ی قضائیه شروع کرده بود.

مقام معظم رهبری فرمودند: ایشان یک عالم متفکر بود، نظریه‌پرداز بود. مرحوم آقای بهشتی حقاً شخصیت برجسته و ممتازی بود. انقلابی بود. واقعاً انقلابی بود. پرتلاش بود. از بن دندان معتقد به مبانی انقلاب بود ایشان. مرحوم شهید بهشتی به معنای واقعی کلمه پایبند به مبانی انقلاب و مبانی امام رضوان اللّه علیه بود و پرهیزگار هم بود، مرد مؤمن و متشرعی بود. بنده با ایشان زیاد معاشر بودم. خیلی متشرع بود، خیلی پرهیزگار بود، خیلی در حرکت در جهت دین و مسائل دینی جدی بود. علاوه بر اینها ایشان از ارکان تدوین قانون اساسی است. یعنی حق این بزرگوار بایستی شناخته بشود و گذارده بشود.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: منافقین در مثل امروزی -هفتم تیر- جنایت بزرگی کردند در حق ملت ایران که این شخصیت برجسته‌ با عظمت ممتاز را با حدود هفتاد نفر شخصیت‌های دیگر از این کشور گرفتند و این قاتل‌ها، قاتل‌هایی که خودشان اعتراف کردند به این جنایت و به این حرکت فجیع به این معنا که اعترافاتشان در دسترس است، امروز در همین کشورهای مدعی حقوق بشر آزادانه دارند رفت و آمد می‌کنند، زندگی می‌کنند، در فرانسه و کشورهای دیگر اروپا و دولت‌های اروپایی.

ایشان یادآورشدند: دولت فرانسه و دیگران خجالت نمی‌کشند که با بودن اینها و با حمایت از اینها و با تریبون دادن به اینها حتی در مجالس ملی‌شان، در عین حال ادعای حقوق بشر می‌کنند. یعنی واقعاً وقاحت این غربی‌ها یک چیز فوق‌العاده و عجیبی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: لازم است یک خدا قوّتی به جناب آقای رئیسی عرض بکنیم. ایشان در این دو سال و چند ماهی که مسئولیت قوه‌ قضائیه را داشتند حقاً زحمت کشیدند، تلاش کردند، کارهای خوبی انجام گرفت در این قوه و حرکت جناب آقای رئیسی در قوه‌ قضائیه مصداق همان چیزی بود که ما همیشه تکرار می‌کنیم؛ [یعنی] حرکت جهادی، حرکت جهادی؛ یعنی جدی، شبانه‌روزی، پرتلاش، پرانگیزه، یک حرکت این‌جوری بود بحمداللّه. آثار خوبی هم داشت و مهمترین اثر این حرکت همین بود که امید مردم به قوه‌ قضائیه را زنده کرد، احیا کرد، مردم را به قوه‌ قضائیه خوش بین کرد.

 حضرت‌آیت الله خامنه‌ای فرمودند: ما شکایت‌های مردم را از دستگاه‌های مختلف دریافت می‌کنیم، خیلی تفاوت هست بین آن قبل از این دو سال و اندی با بعد از این دو سال و اندی در نظرات مردم. خیلی تفاوت هست. امید و اطمینان به قوه را زنده کرد. این سرمایه‌ اجتماعی است، این اعتماد مردم به دستگاه‌های فعال در جمهوری اسلامی یک سرمایه‌ بزرگ اجتماعی است.  

 (http://www.isna.ir/news/1400040704747)

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی