پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ 19 September 2024
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۴۶۲۲۷
مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت:

وزارت صنعت وزیری می‌خواهد که ببُرد و بدوزد

وزارت صنعت وزیری می‌خواهد که ببُرد و بدوزد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت، وی را فاقد برنامه اجرایی دانست.

 اردشیر مطهری نماینده مجلس یازدهم در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت اظهار داشت: امروز بنا به وظیفه در پیشگاه نمایندگان و ملت ایران نکاتی چند درباره وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت با هدف کمک به دولت سیزدهم عرض می‌کنم اما در آغاز بهتر است بدانید وضعیت کنونی ما چیست؛ رشد اقتصادی ۱۰ساله اخیر تقریباً صفر بوده است و اقتصاد ایران بعد از ونزوئلا، زیمباوه و سودان بیشترین تورم را در سال ۲۰۲۱ دارا بوده و عبور از تورم ۵۰ درصدی را در حالی تجربه می‌کند که متوسط تورم جهانی ۳.۳۹ است. 

وی با بیان اینکه در کشوری هستیم که رشد اقتصادی پایین و تورم بالا را همزمان تجربه می‌کنیم، افزود: طی ۱۰ سال گذشته نرخ رشد سرمایه‌گذاری در بیشتری سال‌ها منفی بوده که خود مانع رشد ظرفیت تولید در سال‌های آتی است و رشد شدید نرخ ارز، جایگزینی ماشین آلات و تجهیزات را دشوار کرده و مهم‌تر از همه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ میزان خالص سرمایه‌گذاری نیز منفی شده است که در ۲۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است. بر همگان واضح و روشن است که این وزارتخانه به عنوان موتور محرک اقتصادی کشور در دو زمینه تولید و بازار مهمترین رکن برای عبور از شرایط سخت و بحرانی فعلی است. 

نماینده مردم گرمسار، آرادان و ایوانکی تصریح کرد: وزارت صنعت معدن و تجارت وزیری می‌خواهد که ببُرد و بدوزد که تصمیم بگیرد نه تصمیم‌های دیگران را نیز قفل کند؛ وزیری می‌خواهد که سرعت عمل و جسارت داشته باشد، این وزارتخانه مرد میدان می‌خواهد. امروز فردی به مجلس معرفی شده که برای تامین کالاهای اساسی مردم، تنظیم بازار و کنترل قیمت اقلام سفره‌های مردم هیچ برنامه قابل پیاده‌سازی و عملیاتی ندارد. 

وی خطاب به نمایندگان مجلس ادامه داد: بدانید با انتخاب آقای فاطمی امین مطالبه اصلی مردم که تامین کالاهای اساسی و کنترل قیمت‌ها است بر زمین خواهد ماند و موجب ناامیدی بخش زیادی از مردم از این دولت مردمی خواهد شد؛ امروز سیمان ۳۰ هزار تومانی به بهانه قطعی برق به بالای ۱۰۰ هزار تومان رسیده و میلگرد از ۲۰ هزار تومان گذشته است؛ همچنین در شرایط بحرانی شیوع کرونا مردم برای تامین کالاهای اساسی و دارو باید در صف‌های طولانی بیاستند. آقای فاطمی امین آیا برای اصلاح قیمت سیمان و میلگرد برنامه دارید و آیا قیمت‌ها به قبل از قطعی برق بازمی‌گردد؟

منبع: ایلنا

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

پیجر همه جا، از اتاق کودک تا میز کافه و رستوران

چه کسانی از پیجر استفاده می‌کنند؟

در گفت‌وگوی فراز با «علی بهشتی نیا»، کارشناس آموزشی بررسی شد

مخاطرات اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت مدارس به اتباع افغانی

زندگی