شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ 05 October 2024
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۴۶۲۹۷

کابینه سیزدهم با بررسی‌های بیشتر می‌توانست قوی‌تر انتخاب شود

کابینه سیزدهم با بررسی‌های بیشتر می‌توانست قوی‌تر انتخاب شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم با اشاره به سوابق وزیر پیشنهادی اقتصاد در کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهش‌های مجلس وی را فردی خوش فکر و با تجربه دانست.

رجب رحمانی نماینده مجلس یازدهم درباره کابینه دولت سیزدهم اظهار داشت: کابینه در مجموع خوب است البته می‌توانست بهتر باشد؛ مجموعه‌ای از وزرا و افراد با سابقه و با تجربه که در وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف حضور داشته، افراد مجرب، کاری و پر تلاشی هستند و سابقه درخشانی دارند، در کابینه جمع شده‌اند. 

وی افزود: بخشی از جوانان نیز در کابینه حضور دارند که علاوه بر داشتن تحصیلات عالی پر انگیزه و پر جنب و جوش هم هستند؛ کابینه دولت سیزدهم نیز چیزی شبیه مجلس، تلفیقی از نیروهای با تجربه و نیروهای جوان و با انگیزه است، منتها این کابینه انقلابی می‌توانست با بررسی‌های بیشتر و استفاده کردن از نظرات کمیسیون‌های تخصصی، قوی‌تر و بهتر انتخاب شود اما در مجموع خیرالموجودین هستند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی اظهار داشت: آقای خاندوزی انسان بسیار خوش فکری است که در مرکز پژوهش‌های مجلس بوده و هفده سال در مسائل اقتصادی کار کرده است که می‌تواند از وزرای خوب باشد؛ آقای حسینی وزیر پیشین اقتصاد در دولت نهم و دهم زمانی که به وزارت رسیدند، هم‌سن آقای خاندوزی بود و کارنامه خوبی نیز از خود به جا گذاشتند و در مجموع موفق بودند. 

وی با بیان اینکه مضاف بر این آقای خاندوزی تحصیلاتشان در این زمینه است، ادامه داد: کمیسیون اقتصادی با حضور ایشان در بیش از یکسال گذشته از کمیسیون‌های فعال مجلس بوده که طرح‌ها و ایده‌های خیلی خوبی از جمله سیستم مالیاتی کشور، تامین کالاهای معیشتی و بستن مالیات بر خانه‌های خالی بود که با کمیسیون‌های اقتصادی و کمیسیون برنامه و بودجه انجام شد. در مجموع تیم اقتصادی کشور با هم متحد و هماهنگ‌تر از کابینه قبلی هستند.

رحمانی درباره بررسی کابینه و رای اعتماد مجلس در چند روز گذشته اظهار داشت: وزرا برنامه‌های خودشان را ارائه کردند؛ علاوه بر این وزرا در کمیسیون‌های تخصصی راهبردی شرکت کردند، نظراتشان را گفتند و نمایندگان نیز در کمیسیون‌ها وقت بیشتری برای بررسی وزرا داشتند که به برخی جواب‌های نسبتا قانع‌کننده‌ای داده و برخی نیز نتوانستند مجلس را اقناع کنند که در نهایت مجلس تصمیم خودش را خواهد گرفت.

منبع: ایلنا

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی