موکش ساهدف، معاون ارشد و رئیس بخش پایین دست در مؤسسه ریستاد انرژی گفت: این طور که پیش میرویم، در آینده تا سال ۲۰۵۰ به جایی میرسیم که حدود ۹۰درصد (وسایل نقلیه) برقی خواهند بود.
او در ادامه تأکید کرد که وسایل نقلیه الکتریکی مصرف جهانی بنزین و گازوئیل را کاهش میدهد، اما تقاضا برای سایر فرآوردههای نفتی پالایش شده در بخشهای هوانوردی، دریانوردی و پتروشیمی به دلیل شهرنشینی ممکن است بالا باقی بماند که بخش پالایش را به چالش میکشد.
این مقام مؤسسه ریستاد انرژی در ادامه گفت: چگونه میتوانیم این تقاضاها را با کاهش ۵۰درصدی ظرفیت پالایش، پاسخ دهیم؟ من فکر میکنم این نشانه بزرگی است که ما احتمالاً کمبودهای زیادی در بخشهایی که برای آنان تقاضا وجود دارد، داشته باشیم.
او افزود: این امر منجر به توجیهپذیر شدن داراییهای پایین دستی در کل زنجیره تامین میشود. ساهدف گفت: به عنوان مثال، واحدهای ککسازی در پالایشگاهها که برای تولید بنزین و گازوئیل استفاده میشوند، باید تولید خود را تغییر دهند تا کک نفتی بیشتری برای گرافیت در باتری تولید کنند. پالایش نفت خام به طور مستقیم در پتروشیمیها یک روند دیگر است.
با این وجود، این شرکت پیش بینی کرد که تقاضای جهانی نفت در کوتاه مدت افزایش مییابد.
ویدیو:
سرنوشت دختر علوم تحقیقات
در دارالخلافه با بهزاد یعقوبی
مرز حریم خصوصی و عرصه عمومی کجاست؟