شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ 05 October 2024
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۷۸۵۸
دبیر انجمن تولیدکنندگان کنسرو ایران:

افزایش قیمت ماهی تن، کاهش مصرف را به دنبال داشت

افزایش قیمت ماهی تن، کاهش مصرف را به دنبال داشت
سیدمحمد میررضوی بیان کرد: در حال حاضر 130 واحد تن سازی در کشور فعال‌اند که البته این واحدها به دلیل گران شدن قیمت ماهی با کمتر از توان ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان کنسرو ایران اظهار داشت: افزایش قیمت میزان مصرف این محصول را کاهش داد. قیمت تن ماهی 3 سال پیش 8 هزار تومان بود اما وقتی این کالا دیگر مشمول ارز دولتی نشد، تولیدکنندگان ماهی مورد نیاز خود را با ارز آزاد وارد کردند به‌همین دلیل قیمت این کالا روند جهشی به خود گرفت و از 8 هزار تومان به 14 هزار و سپس به بالای 30 هزار تومان رسید.به همین دلیل برخی از کارخانه‌جات تلاش کردند با تنوع در تولید انگیزه مصرف ایجاد کنند و اینگونه حق انتخاب برای مصرف‌کنندگان ایجاد کنند. تن ماهی زعفرانی، شویدی، فلفلی و تن با روغن زیتون جزو تولیدات جدید کارخانه‌جات تن است.

 

وی با اشاره به اینکه 40 درصد از نیاز کشور در این بخش در داخل کشور تامین و بقیه آن از طریق واردات تهیه و فراهم می‌شود گفت: چین مهم‌ترین تامین‌کننده ماهی کنسروی ایران است و پیش از اعمال تحریم‌ها ماهی تن از کشورهای تایلند، اسپانیا، کره جنوبی و برخی کشورهای اروپایی وارد می‌کردیم.

 

این فعال اقتصادی با اشاره به تعداد کارخانه‌های فعال در این صنعت، بیان کرد: در حال حاضر 130 واحد تن سازی در کشور فعال‌اند که البته این واحدها به دلیل گران شدن قیمت ماهی با کمتر از توان ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

میررضوی با تاکید بر اینکه تن ایران جزو بهترین محصولات کنسروی محبوب در بین کشورهای آسیای میانه، حاشیه خلیج فارس و عراق است، افزود: صادرات می‌تواند بسیار چاره ساز باشد اما موفقیت در این زمینه ملزم حمایت از تولیدکنندگان است دولت‌ها همواره دغدغه اشتغال‌زایی دارند از این‌رو می‌توان با حمایت از کارخانه‌های تن ماهی کار کارگران در این صنعت را حفظ کنند.

 

 

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی