شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ 05 October 2024
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۴۷۹۸۲
معاون وزیر راه و شهرسازی:

آغاز مرحله نخست ثبت‌نامِ متقاضیان ۴ میلیون واحد مسکونی

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: مرحله نخست ثبت‌نام طرح ساخت چهار میلیون واحد مسکونی از فردا (چهارشنبه) آغاز می‌شود.

نخستین جلسه شورای عالی مسکن در ۱۴ مهرماه با حضور و ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد. رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی بعد از این جلسه گفت: قانون جهش تولید مسکن که به تازگی توسط رییس جمهوری ابلاغ شد در تامین نیاز مسکن کشور بسیار موثر است و تشکیل شورای عالی مسکن به ریاست رییس دولت، مشکلات و موانع موجود در راه اجرای تولید انبوه مسکن را برطرف می‌کند و به زودی وارد اجرای فاز نخست ساخت و سازها خواهیم شد.

«محمود محمود زاده» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:مرحله نخست ثبت‌نام طرح ساخت چهار میلیون واحد مسکونی از فردا (چهارشنبه) آغاز می‌شود. متقاضیان یک ماه فرصت دارند تا در سامانه جدید به آدرس www.saman.mrud.ir مراجعه و ثبت نام کنند. ثبت نام در شهرهایی انجام می شود که تاکنون تامین زمین شده است

میزان آورده اولیه در طرح مسکن ملی ۴۰ میلیون تومان و میزان وام دریافتی متقاضیان ۱۵۰ میلیون تومان بود؛ اما پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در این طرح این است که عدد تسهیلات و کارمزد آن متفاوت باشد و بر  اساس گروه درآمدی و توان خانوارها تنظیم شده است.

بر این اساس قرار است پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی درباره میزان آورده متقاضی و تسهیلات اعطایی ۴۰۰ میلیون تومانی در شهرها امروز در  شورای عالی پول بررسی شود.

در اولین مرحله از ثبت نام مسکن ۴ میلیون واحدی، تمام ۳۱ استان و شهرهایی که زمین در آنها تامین شده است و امکان ثبت نام وجود دارد شرکت داده خواهند داشت.

 

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی