شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ 05 October 2024
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۴۷۹۸۴
وزیر بهداشت اعلام کرد:

شرایط سفر به ایران برای مهمانان خارجی

به نظر می‌رسد که قوانین سفرهای داخلی و خارجی در پی تسریع واکسیناسیون در کشور در حال تغییر است و روز گذشته واکسینه شدن مسافران شرط سفر آن‌ها به ایران اعلام شد.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت روز گذشته گفت: هر کسی که می‌خواهد وارد کشور شود باید حتما دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشد. علیرغم واکسیناسیون صورت گرفته و ادامه آن، مردم همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا روند شیوع ویروس کرونا در کشور کند شود.

 

جواد هدایتی مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز روز گذشته گفت: درمورد ورود گردشگر و مسافر از مرزهای زمینی اخیرا ستاد ملی مقابله با کرونا مصوباتی داشته و قرار شده پروتکل‌هایی با محوریت پیشنهاد فنی و کارشناسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین و تصویب و به وزارت امور خارجه ابلاغ شود تا با توجه به واکسیناسیون صورت گرفته در ایران و سایر کشورهای دنیا، ترددها و سفرهای زمینی با تسهیلاتی رو به رو شده و برای افراد واکسینه شده به حالت عادی برگردد.

 

رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی نیز اظهار کرد: سیستم هوشمند کرونایی به زودی راه‌اندازی می‌شود و ابتدا از استان قزوین به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد بر این اساس بسیاری از محدودیت‌های کرونایی تنها برای افرادی است که واکسینه نشدند و آنهایی که کارت واکسن دیجیتال دارند می‌توانند بدون محدودیت بسیاری از فعالیت‌ها مانند سفرهای داخلی و خارجی را مانند قبل از شیوع کرونا انجام دهند.

 

از جمله محدودیت‌هایی که با راه‌اندازی سیستم هوشمند کرونا تغییر خواهد کرد. سفرهای داخلی و خارجی است چرا که از این به بعد همه آن‌هایی که واکسینه شده‌اند می‌توانند بدون محدودیت سفرهای داخلی و خارجی که قبل از شیوع کرونا می‌توانستند بروند را انجام دهند. همچنین حضور در ورزشگاه‌ها و سایر  اماکن عمومی مانند سینما، پاساژها و غیره نیز از جمله این محدودیت‌هاست که با تغییر و تعدیل مواجه خواهد شد.

 

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی