چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ 02 October 2024
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۸۲۲۵۳

موساد، غیرنظامیان را سپر انسانی کرده است؟!

شب گذشته، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران با شلیک ده‌ها موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی، به اقدامات اخیر اسرائيل در منطقه پاسخ داد. رسانه‌های غربی طرفدار اسرائيل اما به بهانه اهمیت حفظ جان غیرنظامیان، اقدام ایران در هدف گرفتن مراکز امنیتی و نظامی اسرائیل را محکوم کردند!

بر اساس تصاویر منتشرشده، حملات موشکی ایران به شکلی هدفمند تنها پایگاه‌های نظامی و مقر موساد را هدف قرار داده و هیچ گونه تلفات غیرنظامی بر جای نگذاشته است. با این حال، خبرنگار سی‌ان‌ان در گزارش خود مدعی شد ایران با هدف قرار دادن مقر موساد که در منطقه‌ای مملو از جمعیت واقع شده، جان غیرنظامیان را تهدید کرده است! 

 

 

بر اساس منطق خود آمریکا و اسرائیل، بنا کردن پایگاه‌های نظامی و امنیتی در محل زندگی غیرنظامیان، به معنای استفاده از سپر انسانی است و هر اسرائیلی در تل‌آویو یک هدف مشروع محسوب می‌شود. نگرانی خبرنگار سی‌ان‌ان به همین دلیل با واکنش متفاوتی از سوی کاربران شبکه اجتماعی مواجه شد. از دیدگاه این کاربران، اسرائيل بارها مراکز غیرنظامی غزه و لبنان را مورد حمله قرار داده و هربار انگشت اتهام را به سوی حماس و حزب‌الله گرفته و مدعی شده این گروه های مقاومت در میان مردم عادی مخفی می‌شوند!

تنها در طول یک سال گذشته، بیش از چهل هزار فلسطینی در حملات موشکی اسرائيل به باریکه غزه، جان باخته‌اند. روز سه شنبه، ارتش اسرائيل با بمباران مداوم منطقه «ضاحیه» بیروت، جان ده‌ها غیرنظامی لبنانی را گرفت. با این حال، او در توجیه کشتار مردم عادی همیشه مدعی شده است که نیروهای حماس و حزب‌الله، از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

اکنون، با توجه به استدلال تکراری اسرائيل، کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند: «آیا قرار دادن مقرهای امنیتی و نظامی مانند موساد در پرجمعیت‌ترین بخش شهر مصداق استفاده اسرائيل از سپر انسانی نیست؟»

مقر موساد، پنهان میان غیرنظامیان

 

نگران جان مردم، تنها به وقت تل‌آویو

یک کاربر انگلیسی زبان در واکنش به استاندارد دوگانه غربی‌ها در برجسته کردن اهمیت جان غیرنظامیان نوشت: «جالب است موقعی که اسرائیل به بیروت حمله کرده بود، رسانه‌های خارجی حرفی از تراکم جمعیت غیرنظامیان نمی‌زدند». 

 

مقر موساد، پنهان میان غیرنظامیان

 

کاربر دیگری با کنایه این گونه نوشت: «بله، شما باید نگران ازدحام و تراکم جمعیت در این منطقه به خصوص باشید». نظر این کاربر در حالی بیان می‌شود که رسانه‌های غربی بدون توجه به ازدحام جمعیت در بیروت یا حمله اسرائيل به مراکز غیرنظامی چون مدارس و بیمارستان‌های غزه، به بهانه استفاده حماس و حزب‌الله از مردم به عنوان سپر انسانی اکتفا می‌کردند.

 

مقر موساد، پنهان میان غیرنظامیان

 

سپر انسانی، این بار در اسرائيل

کاربری در رابطه با این نگرانی‌ها به صورت کنایی نوشته که این بار ایران می‌تواند اسرائيل را به استفاده از سپر انسانی متهم کند و کشته شدن غیرنظامیان اسرائيلی را به گردن اسرائيل بیندازد که مقر موساد را در منطقه‌ای پرجمعیت میان مراکز غیرنظامی بنا کرده است. او نوشت: «چرا اسرائيل از سپر انسانی استفاده می‌کند؟»

 

مقر موساد، پنهان میان غیرنظامیان

 

یک کاربر انگلیسی‌زبان در واکنش به نگرانی‌های خبرنگار سی‌ان‌ان نوشت: «بله. من امیدوارم غیرنظامیان اسرائيلی آسیب نبینند اما این نتیجه تصمیم خودتان است؛ شما خیلی راحت تمام غیرنظامیان بی‌گناهی را که با بمب‌های خودتان کشته می‌شود، قربانی جنگ یا خسارت جانبی درگیری‌ها می‌نامید. حالا همه همین شرایط را تجربه می‌کنند».

 

مقر موساد، پنهان میان غیرنظامیان

 

کاربر دیگری در واکنش به احتمال حمله ایران به مقر موساد که در منطقه‌ای غیرنظامی قرار دارد، نوشت: «فکر می‌کردم این کاری است که دیگران انجام می‌دهند ... مگر آن زمان از این کار خوشمان نمی‌آمد؟ فکر می‌کردم ما دیگران را به خاطر تلفات انسانی مقصر می‌دانستیم چون پایگاه‌های نظامی و مقرهایشان را عمدا در مناطق پرجمعیت بنا می‌کردند». 

 

مقر موساد، پنهان میان غیرنظامیان

 

غزه در جنوب غرب سرزمین‌های اشغالی، باریکه‌ای است با ۳۶۲ کیلومترمربع که دو میلیون نفر را در خود جای داده است. ضاحیه بیروت نیز منطقه‌ای است با مساحتی حدود ۲۸ کیلومترمربع که بیش از یک و نیم میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. شاید جهان نخواهد این حقیقت را باور کند اما هم حماس و هم حزب‌الله ناچارند در همین جغرافیای متراکم، برای زندگی و امنیت خود بجنگند.

از نظر رسانه‌های غربی، قرار گرفتن مقر موساد در میان شهری پرجمعیت کاملا طبیعی است و ایران نباید با حمله به آن جا، جان مردم عادی را به خطر بیندازد. در همان حال، آن‌ها معتقدند که حزب‌الله از مردمش به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند چون پایگاه‌های امنیتی‌اش را در میان شهر بنا کرده است و در این شرایط حمله اسرائيل به مردم، تنها تلفات گریزناپذیر جنگ است!

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی