چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ 02 October 2024
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۸۲۲۸۵
سید مصطفی، مجتبی، مسعود و میثم

همه پسران آیت‌الله خامنه‌ای در یک قاب

همه پسران آیت‌الله خامنه‌ای در یک قاب
برای نخستین، همه پسران مقام معظم رهبری در یک قاب قرار گرفتند. فرزندان ایشان روز چهارشنبه با حضور در دفتر حزب‌الله لبنان در تهران و دیدار با «عبدالله صفی‌الدین» نماینده این جنبش، ضمن ابلاغ تبریک و تسلیت مقام معظم رهبری برای حادثه شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان و یاران شهیدشان، به ارواح مطهر ایشان فاتحه و قرآن هدیه کردند. اما به بهانه انتشار این قاب از پسران رهبری، اطلاعات مختصری که از آن‌ها وجود دارد را مرور کرده‌ایم.

سیدمصطفی؛ فرزند ارشد رهبری

پسران رهبری در این دیدار به ترتیب سن کنار یکدیگر نشستند. فرزند ارشد ایشان سیدمصطفی خامنه‌ای است که ۵۹ سال دارد. او در مشهد متولد شده و چندان چهره‌ای شناخته‌شده در افکارعمومی نیست. به گفته احمد مروی معاون پیشین ارتباطات حوزوی دفتر رهبری او در قم ساکن است و در حوزه علمیه تدریس می‌کند و مسئولیتی در دفتر رهبری ندارد و فقط در نشر آثار با دفتر ایشان همکاری می‌کند. از جمله معدود اخباری که درباره سیدمصطفی وجود دارد، مفقود شدن در اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر است. این خبر در خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز آمده است. او می‌نویسد: «اول وقت خبر دادند که یک موشک دیگر به مناطق نظامی و حساس و استراتژیک بغداد زده شده. احمد آقا (سید احمد خمینی، فرزند امام) تلفنی گفت خبرگزاری‌های خارجی گفته‌اند که موشک امروز به مرکز صنعتی و نفتیِ الدّوره در بغداد اصابت کرده‌است؛ گفت که مصطفی، فرزند آقای خامنه‌ای که در جبهه بوده، اطلاعی از ایشان در دست نیست… بالاخره معلوم شد که مصطفی سالم است و به تهران برگشت.» سیدمصطفی  داماد مرحوم آیت‌الله عزیزالله خوشوقت است.

سید مجتبی؛ فرزند بیشتر شناخته‌شده 

دومین فرزند رهبری سیدمجتبی است. او چهره‌ای شناخته‌شده در افکارعمومی است و به تازگی خبر پایان‌دادن به درس خارج فقه‌اش بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت. سیدمجتبی ۵۵ سال دارد و مثل سیدمصطفی در مشهد متولد شده است. سیدمجتبی نیز در قم تحصیل کرده و درس خارج فقه او سال‌ها با استقبال طلبه‌ها برگزار می‌شد. گفته شده در سال ۶۵، وقتی ۱۷ سال داشته در عملیات‌هایی در دفاع مقدس حضور داشته است. او سال ۷۸ با دختر غلامعلی حدادعادل، یکی از چهره‌های شاخص سپهر سیاسی ایران بعد از انقلاب ازدواج کرد. روایت خاطره حداد عادل از این وصلت بار‌ها در فضای مجازی دیده شده است.

سیدمسعود، پسر سوم رهبری 

او نیز پیش از انقلاب و در سال ۱۳۵۳ متولد شد. شبیه دو برادر بزرگ‌تر خود در حوزه علمیه تحصیل کرده و آنجا مشغول تدریس است. براساس گزارش خبرگزاری مهر سیدمسعود در دفتر حفظ و نشر آثار رهبری نیز فعال بوده است. او داماد آیت‌الله محسن خرازی از اساتید حوزه علمیه قم است. آیت‌الله خرازی برادر کمال خرازی وزیر خارجه ایران در دولت اصلاحات و پدر سیدمحمد صادق خرازی سیاست‌مدار و دبیرکل پیشین حزب ندای ایرانیان است.

سید میثم؛ کوچک‌ترین فرزند 

سیدمیثم کوچک‌ترین پسر رهبری است و در سال انقلاب به دنیا آمده. از او اطلاعات بسیار کمی وجود دارد. سید میثم در حوزه علمیه تهران درس خوانده و سپس مشغول تدریس در این حوزه علمیه شده است. همسر او دختر محمود لولاچیان از بازاریان قدیمی تهران است.


رهبری دو فرزند دختر به نام‌های سیدبشری و سیده هدی نیز دارند که در سال‌های ۱۳۵۹ و ۱۳۶۰ متولد شده‌اند.  

 

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی