شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ 05 October 2024
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۴۷۹۸۴
وزیر بهداشت اعلام کرد:

شرایط سفر به ایران برای مهمانان خارجی

به نظر می‌رسد که قوانین سفرهای داخلی و خارجی در پی تسریع واکسیناسیون در کشور در حال تغییر است و روز گذشته واکسینه شدن مسافران شرط سفر آن‌ها به ایران اعلام شد.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت روز گذشته گفت: هر کسی که می‌خواهد وارد کشور شود باید حتما دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشد. علیرغم واکسیناسیون صورت گرفته و ادامه آن، مردم همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا روند شیوع ویروس کرونا در کشور کند شود.

 

جواد هدایتی مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز روز گذشته گفت: درمورد ورود گردشگر و مسافر از مرزهای زمینی اخیرا ستاد ملی مقابله با کرونا مصوباتی داشته و قرار شده پروتکل‌هایی با محوریت پیشنهاد فنی و کارشناسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین و تصویب و به وزارت امور خارجه ابلاغ شود تا با توجه به واکسیناسیون صورت گرفته در ایران و سایر کشورهای دنیا، ترددها و سفرهای زمینی با تسهیلاتی رو به رو شده و برای افراد واکسینه شده به حالت عادی برگردد.

 

رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی نیز اظهار کرد: سیستم هوشمند کرونایی به زودی راه‌اندازی می‌شود و ابتدا از استان قزوین به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد بر این اساس بسیاری از محدودیت‌های کرونایی تنها برای افرادی است که واکسینه نشدند و آنهایی که کارت واکسن دیجیتال دارند می‌توانند بدون محدودیت بسیاری از فعالیت‌ها مانند سفرهای داخلی و خارجی را مانند قبل از شیوع کرونا انجام دهند.

 

از جمله محدودیت‌هایی که با راه‌اندازی سیستم هوشمند کرونا تغییر خواهد کرد. سفرهای داخلی و خارجی است چرا که از این به بعد همه آن‌هایی که واکسینه شده‌اند می‌توانند بدون محدودیت سفرهای داخلی و خارجی که قبل از شیوع کرونا می‌توانستند بروند را انجام دهند. همچنین حضور در ورزشگاه‌ها و سایر  اماکن عمومی مانند سینما، پاساژها و غیره نیز از جمله این محدودیت‌هاست که با تغییر و تعدیل مواجه خواهد شد.

 

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ادعای رسانه عبری درباره حمله نظامی اسرائیل به عراق

ادعای کیهان: اصلاح‌طلبان پزشکیان را برای ابلاغ نکردن قانون حجاب، تحت فشار قرار داده‌اند

شهادت سعید عطاالله علی، از فرماندهان حماس در لبنان به همراه همسر و دو فرزندش

واکنش عضو ارشد حماس به بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه

واکنش ترامپ به اظهارات بایدن درباره عدم حمایت از حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران

 متوسط مصرف روزانه بنزین تهران چقدر است؟

علی ربیعی دستیار اجتماعی رییس‌جمهور شد

جدیدترین قیمت اجاره‌بها در غرب تهران

توضیحات سفیر ایران در لبنان درباره انفجار پیجرها

ترکیب شورای عالی فضای مجازی و دست برتر دولت پزشکیان برای رفع فیلترینگ

پیشنهاد روزنامه اقتصادی به دولت چهاردهم برای اصلاح قیمت بنزین

جنگ می شود یا نه؟!

بعضی از کسانی که خود را انقلابی می‌دانند، انقلابی‌های گلخانه‌ای‌اند!

صالحی، وزیر ارشاد: مقام معظم رهبری نشان داد فرمانده مقابله با جنگ روانی دشمن است

پیشنهاد سردبیر
زندگی