مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک در کنفرانس واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این شرکت که به صورت زنده پخش می شد، اعلام کرد نام جدید منعکس کننده بلندپروازی های این شرکت برای ساخت متاورس به جای نام یک سرویس رسانه اجتماعی است. فیس بوک روز پنج شنبه علامت جدیدی را در دفتر مرکزی خود در منلو پارک کالیفرنیا رونمایی کرد و یک شکل بی نهایت آبی را جایگزین لوگوی لایک کرد.
واژه متاورس نخستین بار سه دهه پیش در یک رمان تخیلی استفاده شد و اکنون توجهات را در سیلیکون ولی جلب کرده و به ایده فضای مجازی مشترکی اشاره دارد که در آن می توان با استفاده از دستگاه های مختلف، به افراد دسترسی پیدا کرد.
زاکربرگ گفت: در حال حاضر برند ما به شدت مرتبط به یک محصول است که نمی تواند احتمالا معرف همه کارهایی باشد که اکنون انجام می دهیم حتی اگر نخواهیم آینده را در نظر بگیریم.
ارزش سهام فیس بوک در اواخر معاملات بعدازظهر پنج شنبه بیش از سه درصد صعود کرد.
فیس بوک اوایل هفته جاری اعلام کرد واحد سخت افزاری فیس بوک رئالیتی لَبز این شرکت که مسئول تلاش های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است، به یک واحد جداگانه تبدیل می شود و سرمایه گذاری فیس بوک در این واحد، مجموع سود عملیاتی امسال را حدود ۱۰ میلیارد دلار کاهش خواهد داد.
این شرکت امسال تیم محصولی تشکیل داد که به متاورس متمرکز است و اخیرا برنامه هایی را برای استخدام ۱۰ هزار نفر در اروپا در مدت پنج سال آینده برای کار روی این پروژه رونمایی کرد. شهرت فیس بوک در سال های اخیر بر سر مسائل مختلف نظیر مدیریت اطلاعات کاربران، سیاست هایش در خصوص اعمال خلافی مانند اطلاعات نادرست سلامتی، گفتار خشونت آمیز و نفرت پراکنی مخدوش شده است. کمیسیون تجارت فدرال آمریکا هم شکایت ضد انحصارطلبی علیه فیس بوک به دلیل شیوه های ضد انحصارطلبی تنظیم کرده است.
زاکربرگ گفت: نام جدید که از واژه یونانی به معنای فراتر می آید، نمایانگر آن است که همیشه چیز بیشتری برای ساختن وجود دارد.
وی همچنین اظهار کرد: نام جدید منعکس کننده آن است که به مرور کاربران دیگر نیازی به استفاده از فیس بوک برای استفاده از سرویس های دیگر این شرکت ندارند.
ویدیو:
سرنوشت دختر علوم تحقیقات
در دارالخلافه با بهزاد یعقوبی
مرز حریم خصوصی و عرصه عمومی کجاست؟