شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ 06 July 2024
شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۴۸۷۸۱

تنها راه برداشتن تحریم‌ها احیای برجام است

جوزپ بورل با اشاره به تعهدات آمریکا گفت: تنها راه برداشتن تحریم‌ها احیای برجام است که از این طریق هم ایران به حقوق خود میرسد و هم جامعه بین الملل از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران اطمینان پیدا می‌کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در مذاکرات وین بحث‌های فشرده و مفصلی به ویژه بر روی موضوعات معوق و رفع تحریم‌ها باید انجام بگیرد و احتمال اینکه همه بتوانند به شکل اصلی برجام بازگردند، وجود دارد. وزیر امور خارجه کشورمان نیز تاکید کرد: اگر طرف‌های مقابل آماده بازگشت به تعهدات کامل خود و رفع تحریم‌ها باشند، دستیابی به یک توافق خوب و حتی فوری امکان پذیر است.

امیر عبداللهیان تاکید کرد: علیرغم عهد شکنی آمریکا و سه کشور اروپایی در برجام، ما با حسن نیت و جدیت در مذاکرات وین حضور می‌یابیم و خواهان توافق خوب و قابل راستی آزمایی هستیم.  کاخ سفید همزمان با اعلام آمادگی برای بازگشت به برجام، در هفته‌های اخیر طی دو مرحله اشخاص و شرکت‌های ایرانی را تحریم کرد، لذا باید در عمل، همگان شاهد اراده و اقدام جدی برای لغو کامل تحریم‌ها باشند.

امیر عبداللهیان اظهار داشت: غرب باید با رویکرد جدید و سازنده به وین بیاید.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی