شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ 05 October 2024
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۴۸۸۳۲
پس از بازگشت از سفر به ترکمنستان

رئیسی: مشکل ترانزیت و گاز با ترکمنستان حل شد

رئیس‌جمهور با تشریح برنامه‌ها و دستاوردهای سفر به ترکمنستان اظهار امیدواری کرد نتایج این سفر در عرصه عمل موجب ارتقاء سطح روابط و همکاریهای کشورمان با کشورهای همسایه باشد.

ابراهیم رئیسی پس ازبازگشت ازسفر به ترکمنستان به منظور شرکت در اجلاس سران اکو گفت: حضور جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از موسسین سازمان اکو پیام های مختلفی داشت و در این نشست همه اعضای این سازمان منطقه‌ای بر افزایش روابط اقتصادی کشورهای عضو تاکید داشتند.

رئیس‌جمهور گفت: دستاوردها و موفقیت هایی که سازمان همکاری اقتصادی تاکنون داشته، کافی نیست و باید گام های بلندتری در مسیر توسعه همکاری‌های اقتصادی برداشته شود.

رئیس جمهور با اشاره به دیدارهای دو جانبه با سران کشورهای شرکت کننده در اجلاس اکواظهار داشت:موضوع محوری در این دیدار توسعه روابط اقتصادی و رفع مشکل ترانزیت و گاز بود که این موضوعات حل و فصل شد و قرار شد مسئله ترانزیت به گونه ای حل شود که ارتباط با کشورهای مختلف تسهیل شود. مهمترین محور گفت‌وگو با روسای جمهور استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: موضوع گاز هم که دچار وقفه شده بود مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به انعقاد قرارداد منتهی شد و امیدواریم پس از این هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد.

 

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی