دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ 16 September 2024
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۸۹۵۷
نایب رییس فراکسیون کارگری مجلس:

اولویت تخصیص منابع ارزی با خودروسازان باشد

نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که شراط اول آزاد سازی قیمت خودرو افزایش کیفیت محصولات است، گفت: خودروسازان و قطعه سازان با برخورداری از نیروی متخصص و نخبه، توان تولید خودروهای با کیفیت با نشان ایرانی را دارند، تنها باید مسیر رشد این صنعت را فراهم کنیم .

رحمت الله نوروزی افزود: این درحالی است که هزینه‌های بالای تولید و قیمت گذاری دستوری موجب فروش خودرو با ضرر و زیان شده است.
وی با اشاره به این که اگر خودروی خوب و با کیفیتی به دست مشتری برسانیم، کسی به سمت خرید خودروی خارجی نخواهد رفت، عنوان کرد: در کنار تعصبی که نسبت به استفاده از محصول داخلی وجود دارد، برای مردم نیز خرید خودروی داخلی به صرفه‌تر از خرید خودروی گران قیمت خارجی است.
نوروزی تاکید کرد: فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی حامی تولید و اشتغال پایداراست و در صورتی که طبق قول های داده شده از سوی خودروسازان، کیفیت محصولات ارتقا یابد، می توان قیمت خودرو را بر اساس فرمول بهای قیمت تمام شده محصول به اضافه سود معقول، آزادسازی کرد.
نایب رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، با اشاره به زیان حال حاضر خودروسازان در تولید و فروش محصولات با قیمتی کمتر از بهای تمام شده، تصریح کرد: با توجه به کمبود ارزی که در کشور وجود دارد، چرا باید ارزهای موجود را برای واردات خودرو هزینه کنیم، در حالی که خودروسازان ما توانایی تولید محصول و پاسخ به تقاضای مردم را دارند، می توان این منابع را صرف تولید در کشور کرد.
وی با اشاره به تاثیر صنعت خودروسازی در تولید ناخالص داخلی، اظهار کرد: در حال حاضر اولین دغدغه تمام کشور، اقتصاد و اشتغال است. اگر صنعت خودروسازی با این زیان انباشته به مسیر خود ادامه دهد، بیش از 800 هزارنفر نفر شاغل که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این صنعت پیوند خورده اند، بیکار خواهند شد. این یعنی زندگی میلیون ها نفر به مخاطره می افتد.
نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، افزود: بیکاری این تعداد از نیروی کار، برای کشور نگرانی ایجاد می کند. به همین جهت ما باید بتوانیم در کنار ایجاد اشتغال مولد، اشتغال پایدار را تثبیت کرده و نیروی کار را حفظ کنیم. خودروسازان از یک سو و قطعه سازان و سایر ارایه دهندگان خدمات از سوی دیگر، افرادی هستند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنعت خودروسازی مشغول به کار هستند.
وی با بیان این‌که اگر دولت اجازه آزادسازی قیمت خودرو را ندهد باید بنابر ماده 90 اجرای اصل 44 قانون اساسی، ضرر و زیان خودروسازان را جبران کند. گفت: در این میان تنها بحث خودروسازان مطرح نیست، بلکه بحث منافع ملی و دفاع از نیروی کار، اشتغال و صیانت از آنها مطرح است.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

گزارش نبض بورس از فعالیت امردادماه بانک پاسارگاد

ممنوعیت خرید نان با کارت بانکی واقعیت دارد؟

پزشکیان در نشست خبری: قرار شد وزارت کشور آئین‌نامه‌هایی درباره گشت ارشاد تنظیم کند

رئیس جمهور: دادستانی گفته بود گشت ارشاد دیگر برخورد نکند / درحال بازگرداندن اتباع غیرقانونی به صورت محترمانه هستیم

پزشکیان درباره رفع حصر: مشکل آقای کروبی حل شده / برای آن یکی هم داریم کار می‌کنیم

خودکشی زن جوان در یکی از ایستگاه‌های متروی تهران

مومن نسب، صاحب ایده «اعدام VPN فروش‌ها»:استارلینک حربه دشمن برای به چالش کشیدن فضای مجازی ایران است

رئیس جمهور: ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستم، ولی حاضر نیستیم به ما زور بگویند

نشست خبری وزیران خارجه روسیه و مصر؛ عبدالعاطی: ۷ دهه رنج تمام شود/ لاوروف: آمریکاییها مانع آتش‌بس هستند

اژه‌ای: در بعضی «ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی» که در کشور وجود دارد همه مسئول هستیم

پلیس راهور: افزایش ۳۲ درصد ترافیک در هفته اول مهر ماه

محسن برهانی به مرخصی آمد

ویدیو؛ رئیس‌جمهور: می‌دانید من را به‌ خاطر عدم التزام به اسلام رد کرده بودند؟!

از مصرف سیگار و تنباکو چقدر پول به خزانه واریز می‌شود؟

پیشنهاد سردبیر
زندگی