شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ 05 October 2024
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۹۵۹۲
مدیرکل مدیریت بحران سازمان راهداری اعلام کرد

هشدار قرمز برای چهار استان/ به این مناطق سفر نکنید

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اعلام هشدار قرمز برای چهار استان بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و فارس و بارش شدید برف و باران در هفته جاری خبر داد و گفت: از مردم می‌خواهیم در این ایام از سفر به این مناطق خودداری کنند.

فرهاد مهریاری اظهار کرد: از امروز تا چند روز آینده بر اساس آنچه از سوی سازمان هواشناسی و البته سایت‌های معتبر جهانی برآوردشده است، بارش شدید باران و تداوم آن در منطقه همراه با رعدوبرق و ریزش تگرگ، وزش باد شدید را در استان‌های بوشهر، هرمزگان،جنوب کرمان و فارس خواهیم داشت که ممکن است باعث سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده معابر شهری،امکان آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، جاری شدن روان‌آب، اختلال درتردد، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، احتمال تخریب پل ومسدود شدن جاده و خسارت به محصولات کشاورزی شود.

 

وی افزود: به عنوان مثال امروز استان‌های  قزوین، تهران، البرز، لرستان، همدان، کرمانشاه، اصفهان، چهار محال و بختیاری، فارس،کهگیلویه و بویر احمد، کرمان و یزد و محورهای مواصلاتی آن‌ها در گیر بارش برف و باران خواهند بود و بیشترین بارش برف مر بوط بهکرمان با ۱۰ سانتی‌متر، چهار محال و بختیاری با  ۹ سانتی‌متر، کهگیلویه و بویر احمد با ۱۳ سانتی‌متر و فارس با ۴۰ سانتی‌متر خواهدبود استان‌های  سیستان و بلوچستان، فارس،  بوشهر، کرمان و هرمزگان نیز بیشترین بارش باران را هر کدام به ترتیتب با ۳۰ میلی‌متر،۸۰ میلی‌متر، ۱۰۰ میلی‌متر، ۱۰۰ میلی‌متر و۱۲۰ میلی‌متر تجربه خواهند کرد.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: همچنین در روزهای آتی نیز برایمازندران، تهران، البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گیلان، همدان، مرکزی، گلستان، سمنان، خراسان شمالی،خراسان رضوی، لرستان، اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان و فارس بارش باران و برف پیش‌بینی شدهاست.

 

مهریاری گفت: محورهای شمالی از جمله محور چالوس، هراز، فیروز کوه و آزادراه تهران-شمال چندان بارش برف و باران را تجربهنخواهند کرد و بارش باران از هشت سانتی‌متر تجاوز نخواهد کرد. اما از مردم می‌خواهیم از سفرهایغیر ضرور خود به چهار استانمذکور که هشدار سطح قرمز برای آن صادر شده است، خودداری و از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

پیشنهاد روزنامه اقتصادی به دولت چهاردهم برای اصلاح قیمت بنزین

جنگ می شود یا نه؟!

بعضی از کسانی که خود را انقلابی می‌دانند، انقلابی‌های گلخانه‌ای‌اند!

صالحی، وزیر ارشاد: مقام معظم رهبری نشان داد فرمانده مقابله با جنگ روانی دشمن است

دکتر غنی‌نژاد: دولت پزشکیان باید قیمت‌های دستوری را تعطیل کند

روایت روزنامه متعلق به سپاه از تفاوتهای نمازجمعه دیروز مقام معظم رهبری با مراسم مشابه در سالهای قبل

خطبه‌های رهبری هم روحیه بخش بود، هم نگرانی از فضای جنگی را برطرف کرد

تسنیم: برخورد قضایی با نوید محمدزاده به دلیل اظهاراتش بعد از حمله موشکی ایران به اسرائیل

ویدیو؛ فکری به دلیل اظهارات جنجالی خود موقتا محروم شد

معاون شورای سیاسی حزب الله: زمانی که آتش‌بس برقرار شود، همه چیز را بررسی کرده و موضع خود را اعلام خواهیم کرد

لاریجانی: ترجیح ایران و عقلای منطقه این است که منطقه دچار بحران نشود

عراقچی: آتش‌بس باید به طور همزمان در لبنان و غزه باشد

بایدن: اگر جای اسرائیل بودم، به گزینه‌های دیگری جز حمله به تاسیسات نفتی ایران فکر می‌کردم

مقام معظم رهبری: اقدام درخشان نیروهای مسلح در مجازات رژیم صهیونیستی کاملاً قانونی و مشروع بود/ در انجام این وظیفه نه تعلل می‌کنیم نه شتاب‌زده می‌شویم/ در آینده اگر لازم شد، باز هم انجام خواهد گرفت

پیشنهاد سردبیر
زندگی