نتفلیکس برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته مشترکین خود را در ابتدای سال از دست داد. انتظار می رود در طول بهار حتی بیشتر از این هم از دست بدهد. قیمت سهام این شرکت به علت از دست دادن نزدیک به ۲۰۰ هزار مشترک در ۳ ماهه اول سال حدود ۲۰ درصد کاهش یافت.
این در حالی است که وال استریت انتظار داشت که تعداد مشترکان این شرکت ۲.۵ میلیون نفر افقزایش پیدا کند. در اقدامی غافلگیرکننده، مدیران نتفلیکس گفتند که اکنون آماده هستند تا در ازای اشتراک با قیمت کمتر تبلیغات را به این سرویس اضافه کنند. رید هستینگز، بنیانگذار نتفلیکس مدتهاست که با افزودن تبلیغات یا تبلیغات دیگر به این سرویس مخالف بوده است.
این شرکت عوامل متعددی از جمله اندازه عظیم آن، افزایش رقابت، اقتصاد، جنگ در اوکراین، کند شدن گسترش پهنای باند و تعداد زیادی از افرادی که حسابهای نتفلیکس خود را با افرادی که پرداخت نمیکنند به اشتراک میگذارند، علت این افت میداند. این شرکت اخیراً اعلام کرد که در شیلی، کاستاریکا و پرو با افرادی که حسابهای نتفلیکس خود را با سایر خانوادهها به اشتراک میگذارند، برخورد میکند.
طبق آخرین گزارش مالی خود، علاوه بر ۲۲۲ میلیون خانوار پرداختی، نتفلیکس با بیش از ۱۰۰ میلیون خانوار دیگر به اشتراک گذاشته شده است. این مشکل به خاطر رشد شرکت در طول همهگیری کرونا از نظرها پنهان مانده بود.
نتفلیکس همچنین در حال بررسی طیف برنامه های خود است و در حال بررسی این است که آیا اشتراک ارزان تر و پشتیبانی شده از تبلیغات را به عنوان «یک انتخاب مصرف کننده» اضافه کند، یا نه. این مدلی است که این شرکت در گذشته از آن اجتناب کرده است. او همچنان اضافه کرد که: ما تغییرات زیادی را پشت سر گذاشتهایم و همیشه آنها را یکی یکی کشف کردهایم.این فوق العاده هیجان انگیز است.
این کاهش، تعداد مشترکین جهانی نتفلیکس را از ۲۲۱.۸ میلیون ظرف سه ماه به ۲۲۱.۶ میلیون نفر رساند. این شرکت با فروش ۷.۸ میلیارد دلاری در سه ماهه ۱.۶ میلیارد دلار سود کسب کرد. این دومین مجموعه متوالی نتایج ناامیدکننده نتفلیکس است. در ژانویه، زمانی که شرکت اعلام کرد رشد مشترکان کند شده است، سرمایه گذاران تقریباً ۴۵ میلیارد دلار (۳۳ میلیارد پوند) از ارزش آن حذف کردند.
ویدیو:
سرنوشت دختر علوم تحقیقات
در دارالخلافه با بهزاد یعقوبی
مرز حریم خصوصی و عرصه عمومی کجاست؟