شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ 05 October 2024
سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۲۹۸۴

اتحادیه اروپا: در حال بررسی پاسخ ایران هستیم

سخنگوی اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: «ما پاسخ ایران را شب گذشته دریافت کردیم-در حال بررسی آن هستیم و و با دیگر طرف‌های برجام و ایالات متحده در مسیر پیش‌رو رایزنی می‌کنیم».

سخنگوی اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: «ما پاسخ ایران را شب گذشته دریافت کردیم-در حال بررسی آن هستیم و و با دیگر طرف‌های برجام و ایالات متحده در مسیر پیش‌رو رایزنی می‌کنیم».

این خبر در حالی منتشر شده است که شب گذشته (دوشنبه) برخی خبرنگاران غربی اعلام کردند که اتحادیه اروپا پاسخ ایران درباره آخرین دور مذاکرات وین را دریافت کرده است.

«استفانی لیختن اشتاین» خبرنگار مستقر در وین گفته بروکسل پاسخ ایران را دریافت کرده است. لارنس نورمن خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز چنین گزارش مشابهی ارائه کرده است.

از طرف دیگر، شبکه الجزیره به نقل از یک منبع ایرانی گزارش داد، تهران پاسخ خود را به اروپایی‌ها درباره پیشنهاد بازگشت به توافق هسته‌ای ارسال کرده است.

الجزیره به نقل از این منبع ایرانی نوشته، حل و فصل مسائل باقیمانده برای طرف‌های غربی دشوار نیست. وی همچنین به الجزیره گفته، فاصله زیادی با توافق احتمالی برای بازگشت به توافق هسته‌ای نداریم. نمی‌توانم بگویم که توافقی خواهد بود، ولی ما بیش از قبل به توافق نزدیک هستیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه با بیان اینکه تا ساعت ۱۲ امشب آخرین جمع‌بندی خود را به صورت مکتوب به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا ارائه می‌دهیم، گفته بود، اگر آمریکا انعطاف نشان دهد در روزهای آینده به نقطه توافق می‌رسیم. آنها از پلان B (طرح جایگزین) صحبت می‌کنند، ما هم پلان B خودمان را داریم.

دور اخیر مذاکرات پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه از پنجشنبه گذشته، ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد. این مذاکرات به مدت چهار روز ادامه داشت و روز دوشنبه ۱۷ مرداد با پرواز هیئت‌های شرکت‌کننده به پایتخت‌ها به پایان رسید.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

این دو سریال نمایش خانگی از تلویزیون پخش می‌شود؟

یمن: پاسخی کوبنده‌ای به آمریکا و انگلیس می‌دهیم

آیت الله جوادی آملی: مسئولین اهل «اختلاس و نجومی» نباشند و مشکل مردم را حل کنند

قیمت جدید گندم اعلام شد

نیویورک تایمز: نگرش‌ مثبت نسبت به نصرالله پس از شهادتش در خاورمیانه افزایش یافته

وضعیت بیمارستان‌ها در لبنان در سایه جنگ

انصاری: مقدمات اقدام حقوقی در زمینه انفجار پیجرها و حمله به کنسولگری ایران در سوریه، انجام شده است

شاخص بازار بورس؛ امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

محسن هاشمی:بعد از شهادت سید حسن نصرالله، عده‌ای همان صحبت‌های تندروهای اول انقلاب را می‌گویند

سفر پرخطر پزشکیان به قطر / خبر مهم دولت درباره آزاد کردن پول‌های مسدود شده ایران چه بود؟/  تاکید پزشکیان بر همگرایی با کشورهای اسلامی از جمله عربستان

علیزاده، نماینده مجلس: گزارش حادثه معدن طبس این هفته کامل می‌شود

سید علی خمینی:وعده صادق ۲ گوشه ای از توان هجومی ایران در مقابل تمام توان دفاعی دشمن بود

طلافروشان موظف به صدور فاکتور رسمی شدند

علی لاریجانی: معتقدم در آینده روسیه و چین نقش مهم‌تری در منطقه پیدا می‌کنند

پیشنهاد سردبیر
زندگی