شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ 06 July 2024
شنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۳۴۴۷

فرمانده فراجا: با افزایش قیمت‌ها، آمار سرقت‌ها ۳۰ درصد بالا رفت

فرمانده فراجا: با افزایش قیمت‌ها، آمار سرقت‌ها ۳۰ درصد بالا رفت
فرمانده فراجا گفت: از سال ۹۷ که قیمت ها افزایش یافت، آمار سرقت ها نیز ۳۰ درصد بالا رفت، این مهم نشان دهنده این است که مسائل اقتصادی در این موضوع بسیار تاثیرگذار است .

 سردار حسین اشتری در جلسه با رئیس و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اجرای طرح ناظر یک در امر مقابله و برخورد با ناهنجارهای کشف حجاب در خودروها، اظهارکرد: ۸۱ درصد از افرادی که در خودرو کشف حجاب کرده‌اند در همان پیامک بار اول پلیس، متنبه شده و دیگر تکرار نکرده‌اند.

وی افزود: این افراد اگر به تذکرات پلیس بی اعتنا و مجدداً تکرار کنند از آن ها تعهد گرفته می‌شود، در صورتی که برای بار سوم تکرار کنند خودرو توقیف، به پارکینگ منتقل و در مرتبه چهارم برای‌شان پرونده تشکیل و به دستگاه قضائی معرفی می شوند.

فرمانده فراجا در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: از سال ۹۷ که قیمت ها افزایش یافت، آمار سرقت ها نیز ۳۰ درصد بالا رفت، این مهم نشان دهنده این است که مسائل اقتصادی بسیار تاثیرگذار است و از طرفی نیز هزینه جرم پایین بوده و بازدارندگی لازم را ندارد. برابر قوانین موجود برای سرقت های خرد با ارزش کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال پرونده تشکیل نمی شود و سارق نیز به زندان نمی‌رود. البته همه همکاران برای پیشگیری و برخورد با سارقان پای کار بوده و اقدامات علمی و عملی زیادی نیز در این رابطه صورت گرفته است.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی