شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ 05 October 2024
جمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۳۵۸۲
گزارش اختصاصی خبرنگار فراز از وضعیت زائران ایرانی در عراق

اربعین؛ از شلمچه تا کربلا به روایت شاهد عینی

اربعین؛ از شلمچه تا کربلا به روایت شاهد عینی
نادیده گرفتن زیرساخت‌های مرز عراق، گرما و شرجی هوا باعث ازدحام جمعیت در مرز و حتی بیهوشی بعضی از زائران اربعین شده است. صدا و سیما در حالی از صبح امروز این خبر را اعلام کرد که اتوبوس‌ها و مسافران زیادی بخش اصلی مسیر را طی کرده و نزدیک مرز بودند.

در پی ازدحام جمعیت در تمامی مرزهای ایران و عراق، صدور بلیت برای سفر اربعین متوقف شد. نادیده گرفتن زیرساخت‌های مرز عراق، گرما و شرجی هوا باعث ازدحام جمعیت در مرز و حتی بیهوشی بعضی از زائران شده است. صدا و سیما در حالی از صبح امروز این خبر را اعلام کرد که اتوبوس‌ها و مسافران زیادی بخش اصلی مسیر را طی کرده و راهی مرز شده بودند.

 

به گزارش خبرنگار فراز از کشور عراق، با این‌که گفته می‌شد سمت عراق هیچ امکاناتی نیست، زائران آب خوردن ندارند یا اتوبوس کافی برای جابه‌جایی وجود ندارد، ساعتی که ما توانستیم از مرز عبور کنیم، هم آب و هم ون و اتوبوس مهیا شده بود.

 

خبرنگار فراز که روز گذشته از مرز شلمچه عبور کرده و همراه تعداد دیگری از زائران راهی نجف شده است، می‌گوید موکب‌ها در آن سوی مرز مستقر نبوده است ولی مردم عادی آب و مواد غذایی در اختیار زائران قرار می‌دادند و در آن ساعت خاص، نیروهای امنیتی نیز در جابجایی افراد به بصره کمک می‌کرده‌اند.

 

غیر از خودروهای عراقی، اتوبوس‌های شرکت واحد شیراز نیز داخل کشور عراق برای جابه‌جایی استفاده می‌شوند.

 

طی ۲۴ ساعت گذشته خبرهایی درمورد بیماری و مداوای زائران در مرز منتشر شد. گرما و شرجی شدید هوا و در عین حال ازدحام جمعیت عامل اصلی به سختی افتادن زائران در مرز ایران بوده است. شدت گرما و رطوبت هوا آن‌قدر بالاست که حتی استفاده از کولر در موکب‌ها آن را جبران نمی‌کند. تا جایی که پس از گشایش مرز و هجوم برای عبور، بعضی افراد بر اثر گرمازدگی و خستگی، توان خود را از دست داده یا حتی بیهوش شده‌اند.

 

بر اساس گزارش خبرنگار فراز در نجف، امکانات خدماتی در این شهر فراهم است و موکب‌ها فعال هستند اما علاوه بر جمعیت زیاد زائران، قطعی مکرر برق نیز خدمت‌رسانی را سخت کرده است.

اخبار اختصاصی فراز از عراق را در ساعت‌ها و روزهای آینده دنبال کنید.

 

برچسب ها:
ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

علی لاریجانی: معتقدم در آینده روسیه و چین نقش مهم‌تری در منطقه پیدا می‌کنند

مدیرعامل بانک صادرات از پرداخت ۱۹۸ هزار وام قرض الحسنه به بازنشستگان خبر داد

قیمت مصوب گوشت اعلام شد

رایزنی عراقچی و اسد درباره راه‌های توقف تجاوزگری اسرائیل

سه اتهام جدید پرسپولیس به بیرانوند

نخستین واکنش به درگیری در فدراسیون کاراته

چشم‌انداز جمعیتی افغانستان

پیشنهاد دبیر کل سابق ناتو برای واگذاری قلمروهای اوکراینی به روسیه

محصولات غذایی غیرمجاز اعلام شد

پیش‌بینی هوای تهران طی پنج روز آینده

اولین آزمایش تشخیصی «آبله میمونی» تایید شد

۳ عضو داعش در نوشهر دستگیر شدند +جزئیات

وزیر ارتباطات: در جلسه شورای عالی فضای مجازی درباره موضوع رفع فیلتر صحبت شد/ رئیس جمهور دستور بررسی وضعیت کلی اینترنت را صادر کرد

فرمانده ارتش: ما تاکنون در قبال اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها صبور بودیم، اما اکنون آماده‌ایم که در فرصت مناسب، ضربه دقیق و ویرانگری بزنیم

پیشنهاد سردبیر
زندگی