به گزارش روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، یوسف نوری در ششمین دوره توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن کریم کشور اظهار کرد: دارالقرآنها زمینهای برای تربیت ۶ ساحتی دانش آموزان ایجاد میکنند، زیرا قرآن کتاب هدایت است و این هدایت در همه ساحتهای تربیت است که در سند تحول بنیادین طی ۶ ساحت جمعبندی شده است و بیشتر ساحتها اعتقادی و اخلاقی است که مورد نیاز جامعه است.
وزیر آموزشوپرورش ادامه داد: باید بتوانیم نسل آیندهساز و جامعه امروز را به سمت قرآن هدایت کنیم، این ظرفیت در وزارت آموزشوپرورش وجود دارد و در سی و ششمین دوره بینالمللی مسابقات قرآنی بود که سال گذشته برگزار شد و معلمان همه رتبههای اول را کسب کردند. دانش آموزان نیز در حوزه دانش آموزان عادی و استثنایی توانستند در مسابقات جهانی خوش بدرخشند که نشان از زحمات مراکز دارالقرآن است.
وزیر آموزشوپرورش بابیان اینکه ۷۰۰ دارالقرآن در کشور فعال است، اضافه کرد: دارالقرآنها باید به شبکههای وسیعی تبدیل شوند و این شبکه توسط خود دانش آموزان اداره شود، دانشآموزانی داریم که در حوزه قرآن فعالیتهای خوبی کردهاند، لذا باید دانش آموزان در دارالقرآنها فعالیت انجام دهند و مدیریت کارها را بر عهده بگیرند.
نوری اظهار کرد: جذب و استخدام که برای قهرمانان ورزشی انجام شده است و این جذب رتبههای برتر مسابقات جهانی قرآن برای حافظان قرآن انجام میشود.
وزیر آموزشوپرورش با تشکر از مشارکت سایر دستگاهها مانند اوقاف و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: افراد خلاق را جذب کنید، از شرکتهای دانشبنیان و روشهای نوین، اولیا و گروههای جهادی استفاده کنید. بیش از۵۳۰ گروههای جهادی در حوزههای زیرساختی مانند؛ تعمیر، تجهیز و حوزههای آموزشی با آموزشوپرورش همکاری میکنند که باید از این ظرفیت برای توسعه دارالقرآنها استفاده کرد.
وی اضافه کرد: یکی از معیارهای حکمرانی شایسته از دیدگاه مقام معظم رهبری مردمی کردن فعالیتها است، اگر این فعالیتها مردمی شود میتوانیم در این حوزه توسعه و پیشرفت خوبی داشته باشیم.
وی با تأکید بر برگزاری جلسات خانگی قرآن گفت: گردش قرآن در منازل باعث میشد که نیکیها در جامعه اضافه شود، لذا این کار باید پیگیری شود، نباید افراد را به دارالقرآن بیاورید، بلکه باید دارالقرآن را به خانه ببریم. نباید اجازه دهیم تا در شهرنشینی و حکمرانی مدنی جدید قرآن از مردم دور شود و دارالقرآنها میتواند پایگاه فرهنگی محله تبدیل شود، مانند مدارس که در سند تحول باید به کانون تربیتی محله تبدیل شود.
ویدیو:
سرنوشت دختر علوم تحقیقات
در دارالخلافه با بهزاد یعقوبی
مرز حریم خصوصی و عرصه عمومی کجاست؟