عیسی زارعپور که صبح امروز (سهشنبه، ۲۴ آبان ماه) برای پاسخ به سوال مجتبی رضاخواه نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم و تعدادی دیگر از نمایندگان در مجلس حاضر شده بود درباره توسعه پیام رسان های داخلی گفت: «در ابتدای دوره مسئولیت، کارگروه ویژه ای با هدف توسعه پیام رسان های داخلی راه اندازی کردیم تا با تنوع و مزیت های متفاوت، مردم احساس تفاوت با پلتفرم های خارجی را نداشته باشند. در دو ماه گذشته با توجه به شرایط حاکم، جلسات به صورت روزانه برگزار شد و هر روز میزان توسعه پلتفرم های داخلی رصد شد. هدف ما این است که اگر قرار شد نسخه های خارجی فعال شود، پلتفرم داخلی به گونه ای تقویت شود که مردم تمایل به استفاده از پلتفرم داخلی داشته باشند.»
او با بیان اینکه اینکه روزانه افراد در حال پیوستن به پلتفرم های داخلی هستند، اضافه کرد: «در یک روز شاهد پیوستن ۱۷ میلیون کاربر به پلتفرم داخلی بودهایم و در یک برنامه داخلی، کاربرها ماهانه بیش از ۳۵ میلیون نفر از آن استفاده کردند و ترافیک اینترنت داخلی در مقابل شبکه های خارجی ۶۰ به ۴۰ شده است و این برای اولین بار است که ترافیک تولید داخل بیش از دو برابر شده که نشان می دهد مردم اقبال و اعتماد کرده اند.»
پیش از این نیز ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی، گفته بود: «اکنون ماهانه ۳۵ میلیون کاربر از روبیکا استفاده میکنند و پیک ترافیک این پلتفرم حدود هزار و صد گیگابیت در ثانیه است که نشان از استقبال وسیع مردم ایران از این برنامه دارد.»
ویدیو:
سرنوشت دختر علوم تحقیقات
در دارالخلافه با بهزاد یعقوبی
مرز حریم خصوصی و عرصه عمومی کجاست؟