يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ 08 September 2024
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۵۶۹۱۳

فیلترینگ، ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به کسب وکار‌های آنلاین ضربه زد

فیلترینگ، ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به کسب وکار‌های آنلاین ضربه زد
رئیس مرکز بهبود محیط کسب‌و‌کار اتاق بازرگانی ایران گفت محدودیت 2 ماهه اینترنت بیش از 150هزار میلیارد تومان به کسب‌و‌کارها خسارت زده است. به گفته «محسن عامری» با قرار گرفتن اینستاگرام و واتساپ به لیست شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده، عملا هیچ شبکه اجتماعی بین‌المللی در اختیار کسب‌وکارها نیست.

به گزارش  اتاق ایران آنلاین، عامری با اشاره به اینکه تا یک هفته آینده دو ماه است که با محدودیت اینترنت در اتصال به شبکه‌های اجتماعی مواجه هستیم، گفت: «بالغ بر 50 میلیون کاربر ایرانی از این شبکه‌های استفاده می‌کردند. همچنین بر اساس گزارش مراجع تخصصی، 500 تا 700 هزار کسب‌وکار در شبکه‌هایی مثل اینستاگرام فعالیت می‌کردند.»

به گفته او بر اساس همین آمار تا 3 میلیون کسب‌وکار در این شبکه‌ها اطلاع رسانی می‌کردند و معیشت حدود 9 میلیون نفر از شهروندان به شبکه‌های اجتماعی وابستگی داشت.

عامری با تاکید بر اینکه نارسایی‌های اینترنتی نزدیک به دو ماه گذشته خسارت‌های قابل توجهی ایجاد کرده، گفت: «آمارها بیانگر آن است که فقط در مهر ماه، بیش از 80 هزار میلیارد تومان خسارت به کسب‌وکارها وارد شده است.»

رئیس مرکز بهبود کسب‌وکار اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تخمین این آمار برای دو ماه به معنی دو برابر شدن ضرر و زیان وارده به کسب‌وکارها است، گفت: «شبکه‌های اجتماعی جذاب برای کسب‌وکارها مثل یوتیوب، تلگرام و توییتر از قبل فیلتر بودند و اینستاگرام و واتساپ به لیست این شبکه‌های اجتماعی تحت فیلتر اضافه شدند. با نگاهی به این شرایط عملا می‌توان گفت، هیچ شبکه اجتماعی بین‌المللی در اختیار کسب‌وکارها نیست.»

اینترنت ابزار جانبی نیست

او با تاکید بر اینکه از منظر فضای کسب‌وکار اینترنت یک ابزار جانبی توسعه کسب‌وکار نیست، گفت: «اینترنت یکی از ابزارهای اصلی توسعه کسب‌وکار است. در حال حاضر هم گزارش (شامخ) مربوط به گزارش شاخص مدیران خرید که توسط اتاق بازرگانی ایران تولید می‌شود، بیانگر افت این شاخص در ماه گذشته است.»

عامری با تاکید بر اینکه افت این شاخص همراه با کاهش فروش و درخواست خرید برای واحدهای صنعتی بوده، گفت: «این موضوع به طور عمده مربوط به نارسایی‌های اینترنت بوده که بر توزیع کانال فروش، تامین مواد اولیه و بازاریابی کسب‌وکارها اثر گذاشته است.»

به باور عامری مشوق‌هایی مثل پخش آگهی در صدا و سیما برای کسب‌وکارهای کوچک کارساز نیست.

او با تاکید بر اهمیت حضور مخاطب تبلیغات صدا و سیما برای کسب‌وکار کوچک و همچنین تامین هزینه تولید محتوای تبلیغاتی در صدا و سیما گفت: «متاسفانه این طرح حمایتی هم مثل بسیاری از طرح‌های حمایتی پیشین تعاملی با کسب‌وکارها ایجاد نخواهد کرد.»

رئیس مرکز بهبود کسب‌وکار اتاق بازرگانی ایران با یادآوری اظهار نظر مسئولان در دو ماه گذشته که ادعا داشتند اینترنت باز و در دسترس است و صرفا برخی پلتفرم‌ها شده‌اند؛ گفت: «این اظهار نظر مثل آن است که بگوییم جاده باز است و با درشکه به مقصد برسید. حقیقت این است که با این شرایط امکان استفاده از اینترنت وجود ندارد.»

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

بازگرداندن وام‌های کم‌بهره دریافتی از سوی مجید عشقی و یک عضو هیأت مدیره بورس

کنسرت معین چقدر برای ترکیه سود داشت؟!

لاپید: باید جنگ را تمام کنیم

گزارش صندوق بین‌المللی پول از نرخ بیکاری در ایران

واکنش وزارت خارجه اوکراین به ادعای ارسال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه

ماجرای احضار نکونام به دادسرا چه بود؟

خبرگزاری اصولگرا :دیوار نتیجه‌گیری سیدجواد هاشمی تا ثریا اشتباه بالا رفت

سردار نقدی: انتقام خون شهید اسماعیل هنیه قطعی است/ دوستان در اصفهان گزها را آماده کنند

خانه موسیقی: انگیزه قتل یاسمین رحمتی نامشخص است

وزیر کار: اغلب کسانی که به فقر مطلق دچارند، شغل و درآمد دارند، اما درآمد آن‌ها کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد

واکنش آشنا به گفته‌های محمود نبویان درباره کابینه پزشکیان: کدام عضو کابینه از شهادت شهیدان ابراز رضایت کرده؟

آخرین آمار تعداد شهدای نوار غزه اعلام شد

شاخص بازار بورس، امروز ۱۷ شهریور ۱۴۰۳

مهاجران افغان حبس و جریمه نقدی می‌شوند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی نفرات برتر کنکور ۱۴۰۳ چه می‌گوید

کدام عدالت آموزشی؟!

بازار سیاه خرید و فروش اعضای بدن؛ روایت یک واسطه از پشت پرده خرید کلیه

ماجرای مرد اماراتی که در ایران دنبال خریدن کلیه است

زندگی