ایسنا: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وضعیت نامناسب جاده ها و کیفیت پایین خودروهای داخلی که در فضای غیر رقابتی تولید می شوند از عوامل موثر در آمار بالای مرگ و میر تصادفات جاده ای به شمار می رود.
اسماعیل حسین زهی با اشاره به عوامل موثر در آمار بالای مرگ و میر براثر تصادفات جاده ای به ویژه در ایام نوروز، بیان کرد: حجم تصادفات و آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای بیشتر به استان سیستان و بلوچستان باز می گردد. استان سیستان و بلوچستان در صدر لیست آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای قرار دارد. متاسفانه تمام جاده های استان دوطرفه است. ما در برخی استان ها بزرگراه و در برخی استان های دیگر آزادراه داریم اما در استان سیستان و بلوچستان جاده های دو طرفه داریم.
نصف آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای به استان سیستان و بلوچستان باز می گردد
وی در ادامه اظهار کرد: مرگ و میر در تصادفات جاده ای در بزرگراه ها و آزادراه ها در وهله اول به کیفیت خودروها باز می گردد و در وهله دوم به خطای نیروی انسانی و رانندگان مربوط می شود. عدم توجه به نکات راهنمایی و رانندگی بیشتر منجر به واژگونی خودروها و مرگ سرنشینان می شود. اما در تصادفات جاده ای استان سیستان و بلوچستان خودروها شاخ به شاخ باهم تصادف می کنند. تقریبا نصف آمار کشته شدگان در تصادف جاده ای در ایام نوروز امسال به استان سیستان و بلوچستان باز می گردد.
هر سال آمار کشته شدگان ارائه می شود اما...
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر سال این آمار ارائه می شود اما وزارت راه شهرسازی هیچ گونه توجهی به وضعیت جاده ها ندارد. باید یکبار برای همیشه بودجه ای تخصیص داده شده و کریدور شمال به جنوب که از اهمیت بالایی برخوردار است تکمیل شود. کیفیت خودروها نیز عامل اساسی در بالا بودن آمار مرگ و میر در تصادفات جاده ای است.
وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه رقابتی در بازار تولید خودروهای داخلی وجود ندارد. نیاز است خودروسازهای داخلی حداقل در کنار افزایش روزافزون قیمت ها، مقداری توجه به ایمنی و کیفیت خودروهای تولیدی داشته باشند.
ویدیو:
سرنوشت دختر علوم تحقیقات
در دارالخلافه با بهزاد یعقوبی
مرز حریم خصوصی و عرصه عمومی کجاست؟