يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ 07 July 2024
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۶۶۰۱۲

روزنامه همشهری: حکومت امام زمان بعد از ظهور همان جمهوری اسلامی خواهد بود!

روزنامه همشهری: حکومت امام زمان بعد از ظهور همان جمهوری اسلامی خواهد بود!
روزنامه همشهری نوشت: اگر بخواهیم حکومت معصوم را هم فهم کنیم باید با انقلاب اسلامی بفهمیم و اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم حکومت امام زمان هنگام ظهور همان جمهوری اسلامی است.

روزنامه همشهری مدعی شد حکومت امام زمان بعد از ظهور همان جمهوری اسلامی خواهد بود!

همشهری نوشت: قیافه حکومت را که حضرت امام(ره) ترسیم کرد، جمهوری اسلامی بود؛ لذا وقتی انتخابات انجام شد و جمهوری اسلامی رأی آورد، امام فرمود: «امروز روز آغاز حکومت‌الله است در زمین.» همچنان که در تکوین، حکومت‌الله است که هستی را پر کرده و این اگر بخواهد در ظاهر دین، ظهور و بروز پیدا کند، می‌شود همانی که حضرت امام(ره) گفت: آغاز حکومت‌الله در زمین. حال سؤال اساسی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چرا وقتی اراده خدا در شریعت ظهور و بروز پیدا می‌کند باید در قالب جمهوری اسلامی باشد؛ به تعبیر دیگر چرا حکومت‌الله در زمین، می‌شود جمهوری اسلامی؟

این روزنامه در پایان تاکید کرده است: اگر بخواهیم بگوییم وظیفه رهبری اصولاً چیست؟ باید گفت: رهبری دارد کاری می‌کند که مردم بر خودشان حاکم باشند. لذا وقتی تا این صورت شریعت را مردم به پا و اقامه کردند، امام فرمود: امروز روز امامت امت است، امروز روز آغاز حکومت‌الله است در زمین. ما حتی اگر بخواهیم حکومت معصوم را هم فهم کنیم باید با انقلاب اسلامی بفهمیم و اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم حکومت امام زمان هنگام ظهور همان جمهوری اسلامی است.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی