روزنامه جوان نوشت: انتخابات مجلس یازدهم اولین انتخابات در گام دوم انقلاب بود که طی آن هم مردم و هم نمایندگان کارنامه قابل قبولی در رویکرد انقلابی در حوزههای مختلف ارائه دادند.
در تجربه اول اگرچه تا رسیدن به مجلس تراز انقلاب اسلامی فاصله وجود دارد، اما کارنامه موفق و انقلابی این مجلس، سبب افزایش سطح امید و آرامش مردم شده و انگیزه آنان را برای شرکت گستردهتر در انتخابات مجلس دوازدهم (و مجلسی موفقتر و کارآمدتر از مجلس یازدهم) بیشتر کرده است. رکورد استثنایی ثبت نام حدود ۲۵ هزار نفر نامزد انتخابات مجلس دوازدهم، مهر تأییدی بر این ادعا است.
رکورد ثبت نام ۲۴ هزار و ۹۸۲ نفر (نسبت به ثبت نام ۱۶ هزار نفر در مجلس یازدهم) با سلایق مختلف و از همه گرایشهای سیاسی و جناحی، نشانهای روشن از افزایش نشاط اجتماعی و اقبال عمومی به مشارکت در عرصه انتخابات به حساب میآید و انتخاباتی پرشورتر را نوید میدهد. این افزایش به ما میگوید شهروندان واجد شرایط به این باور و اعتماد به نفس رسیدهاند که میتوانند در تعیین سرنوشت کشور و مشارکت در تقنین قوانین ایفای نقش کنند و به عبارت دیگر گویای این واقعیت است که نسبت به ارکان حکومت احساس تعلق خاطر میکنند و رابطه مطلوبی میان حاکمیت و مردم و اعتماد به نظام وجود دارد.
آمار بالای ثبت نام موجب ایجاد شور و اشتیاق مطلوبی در آستانه انتخابات مجلس دوازدهم شده است و این در حالی است که در ادوار گذشته برای ایجاد نشاط سیاسی و ترغیب مردم برای مشارکت گسترده در انتخابات باید تلاشهای بیشتری صورت میگرفت. به نظر میرسد ایجاد این شرایط حاصل تلاش دولت برای حل مشکلات و رفع فقر، فساد و تبعیض از یکسو و رویکرد انقلابی مجلس یازدهم از سوی دیگر برای افزایش سرمایه اجتماعی و ارتقای امید و اعتماد عمومی است. برای برملاساختن دروغ شاخدار ردصلاحیت گسترده و خنثی کردن آثار منفی این دروغ و همچنین برای افزایش شور و نشاط اجتماعی و میل به مشارکت حداکثری، لازم است در درجه اول خود نامزدهای انتخاباتی در حوزههای انتخابیه نسبت به تلطیف فضای عمومی انتخابات و خنثیسازی شایعات و جوسازیهای دروغین اقدام نمایند و در درجه دوم، تمامی مطبوعات و رسانههای متعهد و انقلابی در کنار همه صاحبان تریبون و قلم نسبت به شفافسازی و تشریح تلاش دشمنان بیرونی و فرصتطلبان داخلی و آگاهسازی عمومی اقدام نمایند.
ویدیو:
سرنوشت دختر علوم تحقیقات
در دارالخلافه با بهزاد یعقوبی
مرز حریم خصوصی و عرصه عمومی کجاست؟