در شرایطی که صداوسیما مشغول پخش زنده اظهارات منصور ارضی، مداح مشهور بود، به محض اینکه او شروع به انتقاد از پناهیان کرد، ابتدا صدا و سپس تصویر او را به طور کامل قطع کرد. در حالی که ارضی خود از جمله مداحان نزدیک به حاکمیت بوده و مواضع تندی در مسائل مختلف داشته است.
منصور ارضی در مناجات دیشب مسجد ارک با انتقاد شدید از پناهیان، بدون نام بردن از او گفت: «آی کسی که بالای منبر میگویی پیامبر گوشتتلخ بوده، بیچاره خواهی شد؛ عاقبت به خیر هم نمیشوی.» به نظر میرسد با وجود تلاش گسترده اصولگرایان نزدیک به جبهه پایداری همچنان بازتاب منفی سخنان پناهیان ادامه دارد. همزمان با واکنش ارضی، شیخ حسین انصاریان واعظ مشهور نیز در واکنش به سخنان پناهیان گفت: «استغفرالله؛ ناسزایی از این بالاتر هم بود که به پیامبر و امیرالمومنین گفته شود؟ توجیهات روز بعد هم یک قران ارزش ندارد، چون دفاع از خود بوده نه از امیرالمومنین. بلد نیستید روی منبر پیامبر ننشینید ولله قسم حرام است بر شما...». پس از این سخنان پناهیان با میانجیگری برخی به دیدار پناهیان رفت و درباره سخنان خود توضیحاتی داد. گفته شده که انصاریان نیز به او توصیه کرده که از «مومنین و حوزه علمیه دلجویی» کند.
در سوی مقابل حضور پناهیان در جلسه اقتصادی دولت با حضور رئیسی در بحبوحه اظهارنظر او نیز واکنشهای بسیاری داشته است. عنوان این جلسه «نشست مسئولان، صاحب نظران و حلقههای میانی عرصه تولید و اقتصاد مردمی» بوده است. عنوانی که خود پرسشهای متعددی را به وجود میآورد؛ آیا پناهیان صاحبنظر اقتصادی است یا فعال اقتصادی و تولیدکننده؟ او که پس از حاشیههای افشای ملک ۳۰ میلیاردیاش در شهرک غرب گفته بود، چنان وضع مالی بدی دارد که اگر شرح دهد، برایش اعانه جمع خواهد شد و مدعی شد که با هدایای دوستانش روزگار میگذراند. آیا وضع پناهیان از سال ۹۹ تاکنون تغییر کرده است و او به صاحبنظر یا فعال اقتصادی تبدیل شده است؟ این پرسشی که خود او یا دعوتکنندگانش به نشست اقتصادی با حضور رییسجمهوری باید به آن پاسخ دهند.
اکنون باید پرسش نخست را دوباره پرسید؛ پایداری تا کجا در دفاع از پناهیان پایداری میکند؟ اگر مشابه این سخنان از سخنران یا فرد دیگری زده شده بود اکنون در چه وضعیتی قرار داشت؟ اینها پرسشهایی که همچنان در فضای مجازی و افکار عمومی بیپاسخ باقی مانده است.
ویدیو:
سرنوشت دختر علوم تحقیقات
در دارالخلافه با بهزاد یعقوبی
مرز حریم خصوصی و عرصه عمومی کجاست؟