چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ 01 May 2024
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۷۲۲۰۶

وزیر خارجه ترکیه:نتانیاهو در تلاش است تا منطقه را به جنگ بکشاند/ وزیر خارجه قطر: تماس‌های زیادی با تهران و واشنگتن برقرار کردیم

وزیر خارجه ترکیه:نتانیاهو در تلاش است تا منطقه را به جنگ بکشاند/ وزیر خارجه قطر: تماس‌های زیادی با تهران و واشنگتن برقرار کردیم
 وزیر خارجه ترکیه می‌گوید نتانیاهو برای ماندن در قدرت سعی دارد منطقه را به جنگ بکشاند و کسانی که بی‌قید و شرط به اسرائیل کمک می‌کنند، باید در موضع خود تجدیدنظر کنند.  

«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه که شامگاه امروز (چهارشنبه)،‌ با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود در کنفرانسی مطبوعاتی  در دوحه حضور یافته بود، گفت که با مقامات قطری درباره جنگ غزه و توسعه همکاری‌های دوحه و آنکارا بخصوص در زمینه نظامی گفت‌وگو کرده است.
 
هاکان فیدان در ادامه اضافه کرد: «ما تاکید کردیم که جنایت‌های اسرائیل در غزه خطراتی به همراه دارد که این جنگ را به جنگی منطقه‌ای تبدیل می‌کند.»
 
وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: «نتانیاهو در تلاش است تا منطقه را به جنگ بکشاند و این‌گونه در قدرت باقی بماند. کسانی که بدون قید و شرط به نتانیاهو کمک می‌کنند باید در موضع خود تجدیدنظر کنند.»
 
فیدان افزود: «اسرائیل باید قطعنامه 2728 شورای امنیت را اجرا کند و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را بدهد. آمریکا نیز باید به اسرائیل بگوید بس است دیگر.»
 
او همچنین گفت که ترکیه از تشکیل کشور فلسطین بر پایه مرزهای 1967 حمایت می‌کند.
 
اما در مقابل، وزیر خارجه قطر در بخشی از سخنان خود اشاره کرد برخی سیاستمداران در تلاش هستند تا در راستای منافع خود به نقش قطر به عنوان میانجی جنگ غزه اهانت کنند.
 
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در بخش دیگری همچنین گفت: «ما تماس‌های زیادی با تهران و واشنگتن برای مهار تنش برقرار کردیم. آنچه از تمام طرف‌ها در منطقه می‌شنویم این است که آن‌ها تنش نمی‌خواهند. بهترین شیوه برای کاهش تنش، پایان دادن به جنگ غزه است.»

منبع:فارس

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

مشروبات الکلی تقلبی کجا و چطور پر می‌شوند؟

دیدگاه؛ چرا حکمرانان شنبه را تعطیل نمی‌کنند؟

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

پیشنهاد سردبیر
زندگی