دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ 01 July 2024
سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۷۶۴۶۱

بازی زیرپوستی پورمحمدی؛ مرد مرموز مناظرات، فرشته نجات قالیباف و عامل اجماع جبهه انقلاب 

بازی زیرپوستی پورمحمدی؛ مرد مرموز مناظرات، فرشته نجات قالیباف و عامل اجماع جبهه انقلاب 
«مازیار خسروی»، سردبیر روزنامه اینترنتی فراز با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:هیچ ناظر بی‌طرفی نیست که به درخشش شاگرد پیشین مدرسه حقانی در تبلیغات این دوره از انتخابات ریاست جمهوری معترف نباشد. 
نویسنده :
مازیار خسروی

‏سخنوری، حضور ذهن و البته «سینه مخزن اسرار» او را یک سر و گردن از تمامی نامزدهای انتخابات بالاتر برده و برجسته‌‌ کرده است.

‏پورمحمدی اکنون موفق شده افزون بر نوسازی نام و چهره خود، به رگ‌های فرسوده تشکل متبوع خویش _جامعه روحانیت مبارز_هم خون تازه‌ای دوانده و آن را زنده کند.

‏«کار ویژه» پورمحمدی در انتخابات اما چیز دیگری است؛ ماموریتی که آن را با زیرکی استتار کرده و اکنون بدون برانگیختن حساسیت افکار عمومی، در یک قدمی تحقق آن است.

‏نامزد نهایی اصول‌گرایانی که بر خود نام «جبهه انقلاب» گذاشته‌اند، قالیباف است. این را به روشنی می‌توان از سخنان چهره‌هایی مانند سردار ⁧ حاجی‌زاده⁩ و ⁧ محمود کریمی⁩ فهمید. وضع قالیاف اما در نظرسنجی‌ها خوب نیست و اکنون بعید است بتوان طرفداران دوآتشه ⁧ جلیلی⁩ را با الگوی کهنه و تکراری «صالح مقبول/اصلح» متقاعد به کناره‌گیری کرد؛ اصلح مورد نظر ⁧ #جبهه_پایداری⁩ اکنون از «صالح پرحاشیه» دیگران مقبول‌تر است.

‏آنچه پورمحمدی در مناظره دوشنبه‌شب با تسلط مثال‌زدنی بر اعصاب و سخنوری و حضور ذهن خود با جلیلی کرد، یک ترم کلاس فشرده جنگ‌روانی بود.

‏در آخر کار، ماسک آرامش از چهره جلیلی فرو افتاد و همگان دیدند گذشته و کارنامه او هم مانند قالیباف خاکستری است و نقطه تیره کم ندارد؛ فقط کافی است نوری به تاریکخانه «دولت‌ سایه» تابانده شود.

‏اکنون، میوه رسیده و آماده چیده شدن است؛ در ۴۸ ساعت آینده فشارهای آشکار و لابی‌های پنهان برای کناره‌گیری جلیلی شدت گرفته و پیش‌بینی پذیر است که به ثمر بنشیند.

‏اینگونه است که پورمحمدی افزون بر دلبری زیرپوستی از برخی طرفداران متزلزل ⁧ پزشکیان⁩ و ناخنک زدن به سبد رأی او، زمینه و شرایط لازم برای اجماع جبهه انقلاب را فراهم می‌کند.

‏بدین ترتیب قالیبافی که بر اساس نظرسنجی‌های مورد استناد خود اصولگرایان، در رده سوم است، شانس پیروزی یک مرحله‌ای و تمام کردن کار انتخابات در همین دور نخست را خواهد داشت.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی