سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ 22 October 2024
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۷۹۴۵۳

معاون سازمان غذا و دارو: از بابت دارو در مرزهای ورودی مهران و شلمچه مشکلی وجود ندارد

معاون سازمان غذا و دارو: از بابت دارو در مرزهای ورودی مهران و شلمچه مشکلی وجود ندارد
معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو از تامین دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی در مرزهای بین‌المللی شلمچه و مهران به منظور خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی در این مناطق خبر داد.

فرشته میرزازاده با بیان اینکه مشکلی از بابت دارو در مرزهای ورودی مهران و شلمچه وجود ندارد، گفت: سازمان غذا و دارو از چندین ماه گذشته معاونتهای غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی ایلام را برای خدمت دهی به زائرین اربعین مجهز کرده است.

وی افزود: انواع سرم و داروهای سهمیه‌ای مورد نیاز به منظور برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) تامین، خریداری و در انبار استراتژیک این معاونت‌ها نگهداری می‌شوند و به طور مستمر در اختیار واحدهای مستقر در بیمارستان‌های این دو مرز بین المللی قرار می‌گیرد.

میرزازاده گفت: دارو و ملزومات مورد نیاز داروخانه‌های شبانه‌روزی از صبح روز ۱۵مردادماه به مرزها انتقال یافته و فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به خدمات شبانه‌روزی داروخانه مستقر در بیمارستان‌های مرزهای مذکور گفت: این داروخانه‌ها خدمات‌شان را طبق تجویز پزشک و تحت نظر مسئول فنی داروساز داروخانه بر اساس نسخه دارویی به زائران به طور رایگان ارائه می‌دهند.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو تصریح کرد: داروسازان، دارویاران و پرسنل داوطلب و پرتلاش معاونت‌های غذا و داروی آبادان و ایلام بطور مستمر در داروخانه حضور دارند تا بهترین خدمات با بالاترین کیفیت به زائران ارائه شود.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، میرزا زاده خاطرنشان کرد: راه‌اندازی انبار اربعین و سیستم تعهدی از اربعین سال گذشته آغاز شده است و امسال برای اولین بار با اضافه شدن سیستم HIS بیمارستانی و سامانه‌های بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی در داروخانه شلمچه، انباردار و مسئول HIS این معاونت به طور مستمر برای ثبت ورود و خروج دارو و ملزومات مصرفی و ثبت نسخ در داروخانه حضور دارند.

وی تصریح کرد: در طول شبانه‌روز نیروهای پشتیبانی اعم از امور اجرایی، عمومی، خدمات، نقلیه نیز برای هماهنگی و تسهیل امور در داروخانه‌های شبانه‌روزی مهران و شلمچه فعالیت دارند.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

تصویری از حسن روحانی در بیمارستان +جزئیات

سخنگوی قوه قضائیه: در پرونده مرحوم «زهره فکور صبور» بحث کلاهبرداری مطرح بوده

نقشه اسرائیل علیه ایران، سوریه و عراق ؛ توضیح محسن رضایی در این خصوص

شهریه ۹۰ میلیونی دانشگاه آزاد | طبقه متوسط با تحصیلات عالی خداحافظی کند؟

هنوز محرز نشده که پای فرد دیگری در میان است

افت رتبه علمی دانشگاه‌های کشور

میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۴ اعلام شد

شکایت پرسپولیس از فدراسیون فوتبال ازبکستان

آخرین وضعیت پرونده فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه

تشکر قالیباف از پزشکیان برای تقدیم به موقع لایحه بودجه به مجلس

پزشکیان: هر حمله اسرائیل با پاسخ متناسب روبرو خواهد شد

هواشناسی؛ رگبار باران طی امروز و فردا در این استان‌ها

قیمت طلا، سکه و ارز ؛ سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

پزشکیان درباره فیلترینگ: روندی که انجام گرفته، به نفع مملکت نیست | داریم تفاهم می‌کنیم با زبان و نگاه مشترک جلو برویم | تا آخر به حرف‌هایی که زده‌ایم پایبندیم

پیشنهاد سردبیر
زندگی