جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ 20 September 2024
شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۷۹۶۸۷

نماینده موافق کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم: وزیر پیشنهادی زن برخلاف بسیاری از مردان سیاست، آسانسوری بالا نرفته

نماینده موافق کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم: وزیر پیشنهادی زن برخلاف بسیاری از مردان سیاست، آسانسوری بالا نرفته
نماینده موافق کابینه پیشنهادی، گفت: حضور وزیر زن یکی از نقاط قوت کابینه پیشنهادی است چراکه او برخلاف بسیاری از مردان سیاست آسانسوری بالا نرفته است. پشت سرش دلالان سیاسی، زمین‌خواران‌ و هلدینگ‌های فاسد نیستند بلکه پدر شهیدش پشت سرش است.

،سارا فلاحی، نماینده موافق کابینه پیشنهادی، برخلاف سایر نمایندگان موافق و مخالف در جلسه صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی بعد از قرار گرفتن پشت تریبون بدون نگاه کردن به متن و نوشته ای، سخنرانی خود در دفاع از کابینه مدنظر رئیس جمهور را ایراد کرد.

وی که در زمان نطق به کررات از زبان بدن خود بهره می گرفت، گفت: ایران به شوق زندگی در مرگ رویین‌ تن شده، ایران یک تن واحد است و اقوام و مذاهب گوناگون اجزای این تن واحد هستند. بنده به عنوان یک‌ایرانی، یک کُرد و یک مسلمان افتخار می‌کنم که خون پاک اقوام و ادیان گوناگون در خاک ایران با هم آمیخته است و از درخت تنومند ایران نگهداری کردند.

وی افزود: اگر انصاف داشته باشیم باید بگوییم‌که نقاط قوت پزشکیان بر نقاط ضعفش تفوق دارد. از تندروی و خالص‌سازی خسته شده‌ایم. اجازه بدهیم که کابینه‌ای در کمال آرامش شکل بگیرد.

اهم اظهارات فلاحی، در دفاع از کابینه پیشنهادی به شرح زیر است:

*پزشکیان دست یاری دراز کرده که در دولت‌وفاق ملی خدمت کند. امروز جامعه ما خسته است و نباید برای آن خستگی بیش از حد ایجاد کرد.

*اجازه داده نشده تندروها در قلب کابینه قرار بگیرند همچنین پزشکیان از چهره‌های نسبتا جدید استفاده کرده ‌و چرخش نخبگان را عملیاتی کرده است.

*حضور وزیر زن یکی دیگر از نقاط قوت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم است چراکه او برخلاف بسیاری از مردان سیاست آسانسوری بالا نرفته است. پشت سرش دلالان سیاسی، زمین‌خواران‌ و هلدینگ‌های فاسد نیستند بلکه پدر شهیدش پشت سرش است. 

* به واقع رئیس جمهور با معرفی این گزینه خانم قصد دارد به دنیا بگوید که برای جمهوری اسلامی مدیریت مردانه نیست.

*مدیریت به معنای راهبری است، مدیریت بدین معناست که ما دیگران را در خدمت و قدرت سهیم کنیم لذا رئیس جمهور قصد دارد به عنوان پیشانی جمهوری اسلامی ایران به دنیا اعلام کند نظام سیاسی ما فارغ از جنسیت به هرکس که توانایی داشته باشد اعتماد می کند لذا بنده انتظار دارم نمایندگان مجلس فرصت تائید تک بانوی کابینه را از خود دریغ نکنند.

*همچنین رئیس جمهور تلاش کرده تا وفاق ملی را علیرغم فشارهای مختلف در کابینه خود عملی کند لذا ما از ایشان انتظار داشتیم زنان بیشتری را در کابینه استفاده کند، همچنین انتظار داشتیم از برادران و خواهران اهل سنت و اقلیت های دینی در کابینه استفاده کند. با این حال باید به رئیس جمهور فرصت دهیم و نمی توانیم قصاص قبل از جنایت کنیم و باید بدانیم کابینه هنوز تکمیل نشده است.

*انتظار داریم رئیس جمهور در شورای معاونان خود حتما از زنان و جوانان و گروه هایی که امروز حذف شده اند در کابینه استفاده کنند. همچنین یکی دیگر از نقاط قوت کابینه این است که ساختارشکنی نکرده و از خطوط قرمز رد نشده است. افتخار این کابینه این است که سرباز ولایت و سرباز نظام و ایران زمین هستند لذا ما باید فرصت دهیم تا شاید این بار کابینه ای در شأن و شرایط مردم شکل بگیرد.

*ما انتظار کارآمدی از کابینه چهاردهم داریم، انتظار داریم رئیس جمهور محترم و کابینه اش در راستای شکل دادن به یک ایران قدرتمند حرکت کنند و مسیر فرار نخبگان را ببندند، همچنین سیاست خارجه عزتمندانه ای را رقم بزنند.

*همچنین انتظار داریم این دولت با ابزارهای شرافتمندانه تحریم ها را خنثی کنند و انتظار داریم این کابینه ایران بزرگ را برای همه ایرانیان رقم بزند.

منبع:خبرآنلاین

 

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

پیجر همه جا، از اتاق کودک تا میز کافه و رستوران

چه کسانی از پیجر استفاده می‌کنند؟

در گفت‌وگوی فراز با «علی بهشتی نیا»، کارشناس آموزشی بررسی شد

مخاطرات اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت مدارس به اتباع افغانی

زندگی