سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ 22 October 2024
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۷۹۸۳۳
فراز از بهارستان گزارش می‌دهد

حمایت نمایندگان مجلس از وزیر پیشنهادی اقتصاد: همتی، متخصص حوزه اقتصاد است

حمایت نمایندگان مجلس از وزیر پیشنهادی اقتصاد: همتی، متخصص حوزه اقتصاد است
جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به وزارت اقتصاد و دارایی رسید. جایی که نگاه‌های بسیاری به آن دوخته شده و البته چالش‌های متعددی هم پیش روی آن است. تورم، رشد پایه پولی، کنترل نقدینگی، کاهش نرخ ارز از جمله این چالش‌ها هستند. موافقان و مخالفان عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی اقتصاد امروز درباره برنامه‌ها و مواضع او صحبت کردند.

کمیسیون اقتصادی ابتدا موافقت خود را همتی را اعلام کرد و به نظر می‌رسد که در فضای کلی مجلس نگاه مثبتی به وزیر پیشنهادی اقتصاد وجود دارد. نمایندگان مجلس نیز در گفتگو با فراز از دلایل موافقت خود و نگاه مثبت مجلس به همتی می‌گویند. ‍

نخعی: همتی می‌تواند وزیر خوبی برای اقتصاد باشد

مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی درباره گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد به فراز گفت: «آقای همتی دانش‌آموخته اقتصاد است و تحصیلات کاملا مرتبط دارد. این شرط لازمی است که ایشان دارد. در دانشگاه‌های خوبی نیز تحصیل کرده است. از نظر تجربه نیز، آقای همتی رییس کل بانک مرکزی بوده است و تجربیات خوبی دارد. حواشی پیرامون ایشان وجود دارد که اغلب سیاسی و تخصص و تجربه آقای همتی را تحت‌الشعاع قرار داده است.» نخعی افزود: «من شخصا توجهی به این حواشی ندارم و اعتقاد دارم که آقای همتی می‌تواند وزارت اقتصاد را خوب اداره کند. امیدوارم که سایر نمایندگان نیز همین نظر را داشته باشند و کمک کنند. چراکه آقای همتی می‌تواند وزیر خوبی برای وزارت اقتصاد باشد.»

توسلی: او یک متخصص در حوزه اقتصاد است

فتح‌الله توسلی دیگر عضو کمیسیون انرژی نیز از موافقت خود با همتی گفت: «آقای همتی به هر ترتیب یک متخصص در حوزه اقتصاد است. تمام تخصص‌های او در حوزه مرتبط با اقتصاد است و به همین دلیل دانش و آموخته‌های علمی خوبی دارد. از سوی دیگر ایشان نزدیک به ۳۰ سال در مسئولیت‌های مختلف حوزه اقتصاد کار از بانک ملی تا بانک مرکزی کرده است.»

توسلی که سابقه عضویت در کمیسیون اقتصاد مجلس یازدهم را دارد افزود: «مثل همه وزرای دیگر ایشان هم ممکن است ایراداتی داشته باشد، اما با توجه به سوابق و تجربیاتی که دارد معتقدیم در صورتی که شرایط فراهم باشد او می‌تواند به تقویت اقتصاد ملی و ارزش پول کشور کمک کند. البته قطعا مشکلات زیادی نیز پیش‌رو خواهد داشت.»

نوین: صحبت‌های آقای همتی رنگ‌وبوی امید دارد

علیرضا نوین نماینده تبریز نیز در گفتگو با فراز درباره برنامه‌های همتی گفت: «ما باید به چهره‌هایی که مطرح شده بودند نگاه کنیم. آیا از آقای همتی قوی‌تر و متخصص‌تر وجود داشته است؟ آقای پزشکیان پس از بررسی گزینه به آقای همتی رسیدند. ایشان هم متخصص و اهل فن است.» این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: «در مجموع در شرایط فعلی صبحت‌های آقای همتی رنگ‌وبوی امیدواری دارد. او می‌گوید که من می‌توانم و امیدوارم و بلد هستم. در مجموع فکر می‌کنم آقای همتی رای خواهد آورد.»

محمدپور: همتی توانایی و تجربه لازم برای مدیریت وزارت اقتصاد را دارد

هادی محمدپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره همتی گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد گفت: «آقای همتی انسان باسوادی است و اقتصاددان متخصصی است. در بانک مرکزی، بیمه و دیگر حوزه‌های اقتصاد مسئولیت داشته است.» محمدپور از نظر مثبت اکثر اعضای کمیسیون اقتصادی با همتی خبر داد و گفت: «ایشان نظر مثبت کمیسیون اقتصادی را هم به دست آورده است و ۱۶ عضو از ۲۲ نفر به او رای مثبت دادند.» محمدپور تاکید کرد: «بنابراین به نظر می‌رسد که توانایی و تجربه لازم برای مدیریت وزارت اقتصاد را دارد.»

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

نقشه اسرائیل علیه ایران، سوریه و عراق ؛ توضیح محسن رضایی در این خصوص

شهریه ۹۰ میلیونی دانشگاه آزاد | طبقه متوسط با تحصیلات عالی خداحافظی کند؟

هنوز محرز نشده که پای فرد دیگری در میان است

افت رتبه علمی دانشگاه‌های کشور

میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۴ اعلام شد

شکایت پرسپولیس از فدراسیون فوتبال ازبکستان

آخرین وضعیت پرونده فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه

تشکر قالیباف از پزشکیان برای تقدیم به موقع لایحه بودجه به مجلس

پزشکیان: هر حمله اسرائیل با پاسخ متناسب روبرو خواهد شد

هواشناسی؛ رگبار باران طی امروز و فردا در این استان‌ها

قیمت طلا، سکه و ارز ؛ سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

پزشکیان درباره فیلترینگ: روندی که انجام گرفته، به نفع مملکت نیست | داریم تفاهم می‌کنیم با زبان و نگاه مشترک جلو برویم | تا آخر به حرف‌هایی که زده‌ایم پایبندیم

شلیک موشک بالستیک از لبنان به تل آویو

تیراندازی مرگبار در سیاتل آمریکا | یک نوجوان ۱۵ ساله بازداشت شد

پیشنهاد سردبیر
زندگی