سه‌شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ 17 September 2024
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۸۰۹۳۷

فرمانده ارشد سپاه: عناصر ضدانقلاب و تروریست‌ها از مرزهای ایران و عراق اخراج شدند

فرمانده ارشد سپاه: عناصر ضدانقلاب و تروریست‌ها از مرزهای ایران و عراق اخراج شدند
سردار پاکپور گفت: عناصر ضدانقلاب و تروریست‌ها از مرزهای ایران و عراق اخراج شدند و این مرزها از لوث عناصر معاند پاک‌سازی شد. 

 مراسم تکریم و معارفه فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک‌خان با حضور سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، مسئولین و فرماندهان نظامی و انتظامی استان گیلان و خانواده‌های معظم شهدا در این تیپ برگزار شد. 

 سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در این مراسم تیپ میرزا کوچک خان را یکی از تیپ‌های قدرتمند و نیرومند سپاه دانست و گفت: با توجه به اتفاقات موجود و جنگ‌های این مقطع، شکل، تاکتیک و راهبردهای جنگ تغییر کرده و بایستی متناسب با این شرایط واحدها را آماده کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه در این شرایط باید متناسب با تهدیدات خودمان را آماده کنیم، تصریح کرد: تیپ‌های نیرو مخصوص از نیروهای ویژه و تخصصی هستند و بایستی از آمادگی‌های خاص برخوردار باشند.

سردار پاکپور با اشاره به اینکه تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک‌خان برای مأموریت‌های خاص انتخاب و تجهیز می‌شود، افزود: آمادگی  عامل بازدارندگی است ‌و یگان‌های نیروی مخصوص مهارت‌محور هستند و از تجهیزات بامهارت بسیار بالا استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به جنگ‌های در منطقه و اوکراین و اینکه زمانی توپ و تانک حرف اول را  در میادین رزم زمینی می‌زد، گفت: در حال حاضر یکی از تجهیزات رزم زمینی توپ و تانک است اما موضوعات جدیدی در صحنه نبرد از جمله ریز پرنده‌ها و گلوله‌های هوشمند و پهپادها و... مورد توجه است که اهمیت آن‌ها را کم‌ کرده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: همه ابزارها در همه جنگ‌ها بکار می‌آید منتهی شیوه و تاکتیک به‌کارگیری مهم است.

سردار پاکپور با بیان اینکه در جنگ‌های امروز تاکتیک‌های تروریست‌ها و عناصر ضدانقلاب، افرادی را که به کار می‌گیرند یا حتی تجهیزات و ابزاری را که استفاده می‌کنند در مقایسه با گذشته متفاوت است، افزود: در چند ماه گذشته شاهد حملات تروریستی به کلانتری و پاسگاه‌های جنوب کشور بودیم که یقیناً این حملات صرفاً از طریق یک گروه شکل نگرفته است بلکه یک سرویس قوی پشت این عملیات قرار دارد و از بستر گروه‌های معاند در منطقه به نفع خودشان استفاده می‌کنند.

وی افزود: عناصر ضدانقلاب در شرق و جنوب شرق از حاشیه مرزهای ایران پاک‌سازی شدند. همچنین عناصر ضدانقلاب و تروریست‌ها از مرزهای ایران و عراق اخراج شدند و این مرزها از لوث عناصر معاند پاک‌سازی شد. 

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه تیپ‌های تکاور برای مأموریت‌های خاص هستند و همیشه در شرایط آمادگی خوبی قرار دارند، گفت: تحرکات در مرزهای کشور نشان از برنامه‌ریزی دشمن و تقویت گروه‌های معاند در مرزها دارد که طبق تحقیقات انجام‌شده رژیم صهیونیستی پشتیبان تیم‌های خرابکاری در مرزها و عملیات تروریستی که در پاسگاه‌ها انجام می‌شود است.

سردار پاکپور در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک‌خان، گفت: سردار تاور از فرماندهان محجوب، متدین و پرکار تیپ بود.

گفتنی است، در این مراسم از سردار سبحان تاور که به مدت ۴ سال به‌عنوان فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک‌خان بود به‌عنوان فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان با حکم سردار سلامی فرمانده کل سپاه منصوب شدند و در حکمی دیگر، سرهنگ سیدهادی موسوی که پیش از این جانشین این تیپ بودند به‌عنوان فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک‌خان معرفی شدند.

منبع:فارس

 

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

گزارش نبض بورس از فعالیت امردادماه بانک پاسارگاد

ممنوعیت خرید نان با کارت بانکی واقعیت دارد؟

پزشکیان در نشست خبری: قرار شد وزارت کشور آئین‌نامه‌هایی درباره گشت ارشاد تنظیم کند

رئیس جمهور: دادستانی گفته بود گشت ارشاد دیگر برخورد نکند / درحال بازگرداندن اتباع غیرقانونی به صورت محترمانه هستیم

پزشکیان درباره رفع حصر: مشکل آقای کروبی حل شده / برای آن یکی هم داریم کار می‌کنیم

خودکشی زن جوان در یکی از ایستگاه‌های متروی تهران

مومن نسب، صاحب ایده «اعدام VPN فروش‌ها»:استارلینک حربه دشمن برای به چالش کشیدن فضای مجازی ایران است

رئیس جمهور: ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستم، ولی حاضر نیستیم به ما زور بگویند

نشست خبری وزیران خارجه روسیه و مصر؛ عبدالعاطی: ۷ دهه رنج تمام شود/ لاوروف: آمریکاییها مانع آتش‌بس هستند

اژه‌ای: در بعضی «ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی» که در کشور وجود دارد همه مسئول هستیم

پلیس راهور: افزایش ۳۲ درصد ترافیک در هفته اول مهر ماه

محسن برهانی به مرخصی آمد

ویدیو؛ رئیس‌جمهور: می‌دانید من را به‌ خاطر عدم التزام به اسلام رد کرده بودند؟!

از مصرف سیگار و تنباکو چقدر پول به خزانه واریز می‌شود؟

پیشنهاد سردبیر
زندگی