يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ 22 September 2024
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۸۱۵۷۰

عراقچی: سیاست‌های جنایتکارانه اسرائیل فراتر از منطقه را به سمت خطرناکی پیش می‌برد

عراقچی: سیاست‌های جنایتکارانه اسرائیل فراتر از منطقه را به سمت خطرناکی پیش می‌برد
وزیر خارجه ایران گفت که «جامعه بین‌المللی اکنون بیش از همیشه روی سیاست‌های واقعا جنایتکارانه رژیم صهیونیستی حساس شده است؛ سیاست‌هایی که نه فقط منطقه بلکه فراتر از منطقه را به سمت خطرناکی پیش می‌برد».

به گزارش فراز، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد یکشنبه و در پایان دیدارهای روز اول خود در نیویورک گفت: امروز با وزیران امور خارجه کویت، بحرین و کوبا و همچنین دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ملاقات داشتم که طبیعتا در خصوص مسائل منطقه، با وزیران امور خارجه کویت، بحرین و دبیرکل شورای همکاری خلیج بحث‌های جدی داشتیم.
 
عراقچی که با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، تصریح کرد: در این دیدارها بحث‌های بسیار سازنده و خوبی در مورد موضوع ثبات و امنیت در منطقه انجام شد و البته بحث فلسطین، جنایت‌های اسرائیل در غزه و در جنوب لبنان و آتشی که در منطقه می‌تواند در اثر سیاست‌های رژیم صهیونیستی شعله‌ور و خطراتی که می‌تواند شامل همه کشورها شود و نیز ضرورت مقابله با این سیاست‌ها مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

این دیپلمات عالی‌رتبه ایران که برای شرکت در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، ادامه داد: همین‌طور دیدارهایی با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه داشتم که سه دیدار مهم با نمایندگان سازمان ملل در سه حوزه مهم بین‌المللی بود؛ به ویژه بحث سوریه و غزه که در منطقه ما دارای اهمیت است.

اسرائیل به هیچ‌کدام از اهداف خود نرسیده است 

عراقچی خاطرنشان کرد: شرایط انسانی که در غزه تشریح می‌کردند، واقعا غیرقابل باور است. میزان جنایاتی که صورت گرفته و از آن بدتر این‌که راه‌ها برای ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه همه بسته است و اجازه ورود و توزیع کمک‌ها داده نمی‌شود؛ بیمارستان‌هایی که صلیب سرخ در غزه ایجاد کرده است از کمبود امکانات رنج می‌برد و اجازه نمی‌دهند که امکانات برسد. واقعا شرایط اسفباری است و عباراتی که استفاده می‌شد، این بود که رژیم صهیونیستی یک جهنم واقعی را در غزه ایجاد کرده است.

او ادامه داد: جالب است که همه در ملاقات‌ها اذعان داشتند که به‌رغم این همه جنایت و این جهنمی که رژیم صهیونیستی ایجاد کرده، ولی به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است؛ نه در شکست حماس، نه در آزادی زندانیان و نه اینکه بتواند یک حمایت بین‌المللی از خود ایجاد کند. البته حمایت کشورهای خاص و به ویژه آمریکا را دارد و مانع اصلی در ایجاد آتش‌بس و توقف این جنگ، حمایت‌هایی است که واقعا آمریکا و کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند.

دیپلمات عالی‌رتبه ایران با بیان این‌که وضعیت انسانی غزه بسیار اسفبار است و وضعیت منطقه در شرایط خطرناکی قرار دارد، گفت: جامعه بین‌الملل و شورای امنیت باید با این وضعیت مقابله کند ولی متاسفانه با سیاست‌های کشورهای غربی شاهد هستیم که وضعیت چگونه است.

موضوع اصلی گفت‌وگوها فلسطین و لبنان است

عراقچی با اشاره به این‌که این‌ها بحث‌هایی بود که در همه ملاقات‌ها انجام شد، افزود: به نظر من جامعه بین‌المللی اکنون بیش از همیشه روی سیاست‌های واقعا جنایتکارانه رژیم صهیونیستی حساس شده است؛ سیاست‌هایی که نه فقط منطقه بلکه فراتر از منطقه را به سمت خطرناکی پیش می‌برد.

وزیر خارجه ایران در مورد دیدارهای امروز خود در نیویورک در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز به خبرنگاران گفت: روز یکشنبه نیز از این‌گونه ملاقات‌ها و دیدارها با وزیران امور خارجه و نهادهای بین‌المللی جریان خواهد داشت و موضوع اصلی گفت‌وگوهای ما، فلسطین، غزه و جنوب لبنان است و تشویق جامعه بین‌الملل و کشورهای جهانی که به مسوولیت خود در این زمینه عمل کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

تسلط اتباع افغانستانی بر بازار کیف و کفش ایران/ ۸۰ درصد بازار از دست ایرانیان خارج شد!

خسارت سنگین انفجار مرگبار معدن طبس از زبان نماینده این شهر / سخنگوی دولت: بزودی اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد

واکنش چمران به ماجرای فروش تابلوهای موزه امام علی(ع)

مهاجران افغان و احتمال تغییر ترکیب جمعیتی ایران/ یارگیری داعش از افاغنه داخل ایران

قیمت طلا، سکه و ارز؛ امروز اول مهر ۱۴۰۳

قیمت بالای پنیر خطرناک‌تر است یا ممیزی کتاب؟

روند فعلی فیلترینگ را قبول ندارم اما فضای مجازی باید مدیریت شود

ویدیو؛ جزئیات انفجار معدن طبس از زبان استاندار خراسان جنوبی

مشکل سینما مجوز ساخت فیلم‌ها نیست، مجوز پخش آن‌ها است

بیگدلی، نماینده مجلس: به نظر من نرخ تورم حدود ۵۰ درصد است

انفجار در معدن معدنجوی؛ وزیر صمت عازم طبس شد

حسین جابری انصاری مدیرعامل ایرنا شد

با افزایش آمار طلاق؛ تقاضا برای مسکن بیشتر می‌شود!

استاد دانشگاه تهران: باید مذاکره با اروپا را مقدمه مذاکره با امریکا قرار دهیم

پیشنهاد سردبیر

پیجر همه جا، از اتاق کودک تا میز کافه و رستوران

چه کسانی از پیجر استفاده می‌کنند؟

در گفت‌وگوی فراز با «علی بهشتی نیا»، کارشناس آموزشی بررسی شد

مخاطرات اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت مدارس به اتباع افغانی

زندگی