يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ 22 September 2024
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۸۱۶۱۰

وزیر آموزش و پرورش: حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع در کل کشور داریم؛ طبیعی است که ابتدا دانش‌آموزان خودمان را ثبت‌نام کنیم / آمار ۷۰۰ هزار دانش‌آموز ثبت‌نام نشده صحت ندارد

وزیر آموزش و پرورش: حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع در کل کشور داریم؛ طبیعی است که ابتدا دانش‌آموزان خودمان را ثبت‌نام کنیم / آمار ۷۰۰ هزار دانش‌آموز ثبت‌نام نشده صحت ندارد
علیرضا کاظمی وزیر آموزش‌وپرورش، امروز در حاشیه مراسم «مهر با مُهر» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فلسفه خلقت، اقامه نماز است، اظهار کرد: موضوع نماز مأموریت همه ما هست‌ و نماز را به‌عنوان ارزش دینی و والاترین ارزش دینی در برنامه درسی خودمان داریم و در تمام مدارس کشور، زنگ نماز داریم و به تمام مدیران توصیه کردیم که به این موضوع و برگزاری و اقامه نماز توجه ویژه کنند. 

به گزارش فراز؛ وی ادامه داد: البته این تنها برنامه ما نیست و ده‌ها برنامه دیگر را در حوزه معرفتی و تبلیغی نماز تدوین می‌کنیم تا دانش‌آموزان را هم با نماز و هم با فلسفه نماز آشنا کنیم.

* در مورد آنچه به فرهنگیان پرداخت می‌شود، هیچ صحبتی نکنیم

وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت مطالبات فرهنگیان، گفت: خواهشی از همه داریم و اینکه در مورد آنچه به فرهنگیان پرداخت می‌شود، هیچ صحبتی نکنیم. واقعیتش ضرورت هم ندارد که صحبت کنیم. 

وی ادامه داد: اگر دوستان صحبت کردند، خودشان می‌دانند؛ بنده در جریان نیستم. من نماینده معلمان هستم و تمام تلاش خودم را انجام می‌دهم تا دغدغه همکاران فرهنگی را دنبال کنم و هر وقت نتیجه داد، خودشان متوجه می‌شوند و به نظرم نیاز به اعلام نیست. اگر کسی اعلام کرده، طبیعتاً از خودش بپرسید، بنده بی اطلاع هستم.

* دانش‌آموزان اتباع با سیاست‌های دقیق‌تر ثبت‌نام می‌شوند 


کاظمی درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع، گفت: دانش‌آموزان اتباع مثل همیشه منتها با یک سیاست‌های درست‌تر و دقیق‌تری ثبت‌نام می‌شوند.

وی اضافه کرد: اگر دانش‌آموزانی ثبت‌نام نکرده‌اند به دلیل عدم مراجعه خودشان است. این دانش‌آموزان در طول سه ماه تابستان فرصت داشته‌اند، ثبت‌نام کنند اما مراجعه نکرده‌اند. 

* قول می‌دهم هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس نماند

وزیر آموزش‌و‌پرورش اضافه کرد: بخشی از این ثبت‌نام‌ها به دلیل مهاجرت و جابه‌جایی است و بسیاری از این خانواده‌ها از یک منطقه به منطقه دیگر یا از یک شهر به شهر دیگر جابه‌جا شدند که طبیعتاً این دانش‌آموزان ثبت‌نام می‌شوند. 

وی تصریح کرد: بنده من به شما قول می‌دهم هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس نماند و با اطمینان می‌گوییم اینکه می‌گویند جا نداریم، چنین چیزی نیست. 

* ۶۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع داریم

کاظمی درباره روند ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع با بیان اینکه حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع در کل کشور داریم، افزود: طبیعی است که ابتدا دانش‌آموزان خودمان را ثبت‌نام کنیم و دانش‌آموزان اتباع هم میهمانان عزیز ما هستند و همه تمهیدات را برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع دیدیم و از آنها ثبت‌نام می‌کنیم. 

* آمار ۷۰۰ هزار دانش‌آموز ثبت‌نام نشده صحت ندارد

وزیر آموزش‌وپرورش درباره آمار ۷۰۰ هزار دانش‌آموز که ثبت‌نام نکردند، گفت: این آمارها صحت ندارد؛ ثبت‌نام دانش‌آموزان به نسبت سال‌های گذشته در بالاترین درصد خودش قرار دارد. یعنی در تاریخ آموزش‌وپرورش سابقه ندارد که دانش‌آموزان در این حد ثبت‌نام کرده باشند.

*خانواده‌ها نگران ثبت‌نام فرزندانشان نباشند 

کاظمی ادامه داد: فرایند ثبت‌نام همچنان برای کسانی که بازمانده هستند و نتوانستند به دلیل جابه‌جایی ثبت‌نام کنند، ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها نگران ثبت‌نام بچه‌هایشان نباشند، افزود: اگر مواردی برای ثبت‌نام به مشکل برخورده‌اند حتماً به ادارات آموزش‌و‌پرورش مراجعه کنند تا برایشان مدرسه مشخص کنند و ثبت‌نام شوند. 

* آمار بازمانده از تحصیل 

وزیر آموزش‌وپرورش درباره آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اظهار کرد: باید ثبت‌نام‌ها تمام شود تا آمار بازمانده‌ها را ارائه دهیم ولی معمولاً در دوره ابتدایی کسانی که از فضای آموزش‌وپرورش فاصله گرفته‌اند بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر است که تغییر می‌کند و در دوره متوسطه اول و دوم این عدد ممکن است ۵۰۰، ۶۰۰ هزار نفر باشد. باید صبر کنیم ثبت‌نام‌ها تمام شود بعد ببینیم آمار بازمانده‌ها چقدر است.

وی در پاسخ به این پرسش که «کتب درسی کاربردی ‌شود؟»، گفت: کتاب‌های درسی که کاربردی هستند یک مقدار نیاز به بازبینی دارند.

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

علت انفجار مرگبار معدن طبس؛ توضیحات وزیر کشور در این خصوص

پسر پزشکیان: گویا شبه رسانه‌هایی مرا بدون اطلاع خودم، عازم نیویورک کرده‌اند

لاوروف: حمایت پوتین از هریس شوخی بود

ناتوانی فدراسیون ناشنوایان؛ ایران یک میزبانی را از دست داد

شهردار طبس: با کمبود سردخانه برای اجساد جان باختگان حادثه معدن مواجه نیستیم

در طرح انتخاب هزینه‌کرد مالیات برای هر بخش چند درصد اعتبار تامین شد؟

نظام که تغییر نکرده/ به دولت درباره بازگشت دانشجویان خاطی به دانشگاه تذکر داده‌ایم

واکنش حسن روحانی به حادثه مرگبار معدن طبس

نتانیاهو: کابینه مصمم به بازگرداندن ساکنان شمال به منازلشان است/ ادامه تهدیدات علیه حزب‌الله

مرگ دلخراش راننده پژو ۲۰۶ در میان شعله‌های آتش

وزیر آموزش و پرورش: حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع در کل کشور داریم؛ طبیعی است که ابتدا دانش‌آموزان خودمان را ثبت‌نام کنیم / آمار ۷۰۰ هزار دانش‌آموز ثبت‌نام نشده صحت ندارد

افشاگری نماینده رباط کریم در مجلس از فساد در رأس یکی از ادارات دولتی

بازگشت پرسپولیس به ورزشگاه قدیمی تهران

ویدیو؛ تصاویر شوکه‌کننده از لحظه انتقال پیکر فوتی‌های معدن در طبس

پیشنهاد سردبیر

پیجر همه جا، از اتاق کودک تا میز کافه و رستوران

چه کسانی از پیجر استفاده می‌کنند؟

در گفت‌وگوی فراز با «علی بهشتی نیا»، کارشناس آموزشی بررسی شد

مخاطرات اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت مدارس به اتباع افغانی

زندگی