چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ 02 October 2024
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۸۲۲۴۳

عراقچی: بعد از عملیات دیشب علیه اسرائیل، از طریق سفارت سوئیس به آمریکایی‌ها پیام دادیم که عملیات ما انجام شده و قصد ادامه نداریم مگر اینکه طرف‌های مقابل پاسخ دهند

عراقچی: بعد از عملیات دیشب علیه اسرائیل، از طریق سفارت سوئیس به آمریکایی‌ها پیام دادیم که عملیات ما انجام شده و قصد ادامه نداریم مگر اینکه طرف‌های مقابل پاسخ دهند
وزیر امور خارجه امروز گفت که شب گذشته از طریق سفارت سوئیس در تهران هشداری به آمریکا داده شد که خودشان را کنار بکشند و دخالت نداشته باشند وگرنه با پاسخ سخت ایران مواجه خواهند شد.

به گزارش فراز، سیدعباس عراقچی  وزیر امور خارجه صبح امروز (چهارشنبه) ۱۱ مهرماه در گفت‌وگویی تلویزیونی تصریح کرد: هر اقدام جدیدی توسط رژیم صهیونیستی یا حامیان این رژیم با پاسخ سخت‌تر جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد؛ این هشداری است که از دیشب در گفت‌وگوهای تلفنی بنده چه بیانیه رسمی به همه طرف‌ها داده شده است.

وی درباره اینکه گفته شده ایران قبل از حمله به آمریکا اطلاع داده است؟ افزود: خیر، تأیید نمی‌کنم. اولا تبادل پیام به معنی هماهنگی نیست. هیچ تبادل پیامی صورت نگرفته ولی به صورت منطقی بعد از حمله لازم است هشدارهای خود را به همه طرف‌ها از جمله آمریکایی‌ها بدهیم و این کار انجام شده است.

وزیر خارجه اضافه کرد: هشداری که عرض کردم دیشب به صورت صحیح و دقیق به سفارت سوئیس داده شد که به آمریکایی‌ها منتقل کنند و محور اصلی آن این بود  که این اقدام دفاعی ما بوده که براساس ماده ۵۱ منشور انجام شده است و حق دفاعی ما بوده و عملیات ما انجام شده و قصد ادامه نداریم مگر اینکه طرف‌های مقابل پاسخ دهند.

عراقچی افزود: همچنین هشدار به نیروهای آمریکایی که خودشان را کنار بکشند و دخالت نداشته باشند وگرنه با پاسخ سخت ما مواجه خواهند شد.

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

اخذ آخرین دفاعیات متهمین پرونده فساد در فوتبال

ویدیو؛ زخمی شدن ۲۰ سرباز اسرائیلی در کمین سازماندهی شده توسط حزب الله

زیدآبادی: سفر پزشکیان به قطر علامتی از جهت‌گیری رویدادهای آینده است

صالحی امیری: ایران جذابیت هفتم میراث و گردشگری را دارا است

وزیر کشور: هیات‌هایی برای بررسی حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان اعزام کردیم

قیمت طلا، سکه و ارز؛ امروز ۱۱ مهر۱۴۰۳

در ۶ ماه گذشته چند مرزبان شهید شدند؟

ممنوعیت تدریجی صدور «چک رمزدار (بین بانکی)»

وزیر اقتصاد:فشار مالیاتی از دهک‌های پایین برداشته شود

ما در این روزها عزاداریم؛ به خصوص بنده به جد عزادار هستم/ فقدان آقای سیدحسن نصرالله حادثه کمی نیست/ آنهایی که دم از صلح و آرامش می‌زنند، اگر شرشان را از منطقه کم بکنند، بدون شک جنگ‌ها به کلی از بین خواهد رفت

تذکر ۳ نماینده مجلس درباره انتخابات نظام مهندسی / قالیباف: غیرقانونی است

معاون اجرایی رییس‌جمهور: نامه درخواست دولت برای بررسی مجدد FATF به مجمع تشخیص ارسال شده

وعده صادق رفع فیلترینگ، کی فرا می‌رسد؟

پزشکیان:عملیات نیروهای مسلح ایران بار دیگر ثابت کرد گنبد آهنین ادعایی از شیشه شکننده‌تر است

پیشنهاد سردبیر
زندگی