چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ 02 October 2024
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۸۲۲۶۸

تسهیلات جدید ارزی برای صنعت دارو

تسهیلات جدید ارزی برای صنعت دارو
رئیس سازمان غذا و دارو ضمن توضیح تسهیلات جدید ارزی برای صنعت دارو و پیگیری‌های انجام شده در این زمینه، گفت: امروز ۹۹ درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود و توانسته‌ایم محصولات دارویی خود را به کشورهای مختلف نیز صادر کنیم.

 دکتر سید حیدر محمدی در مراسم افتتاح برگزاری نمایشگاه «ایران فارما» به نقش این نمایشگاه در معرفی توانمندی‌های ایران در حوزه داروسازی اشاره کرد و گفت: ما سالیانه چندین رویداد در حوزه سلامت داریم و از طریق این نمایشگاه‌ها توانمندی‌های خود را به دنیا ارائه می‌کنیم.

وی افزود: ویژگی مهم نمایشگاه ایران فارما حضور صد در صدی صنایع دارویی در تمامی زنجیره تأمین دارو است.

محمدی با اشاره به توانمندی تولید داخلی کشور اظهار داشت: امروز ۹۹ درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود و ما توانسته‌ایم محصولات دارویی خود را به کشورهای مختلف صادر کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو وظیفه اصلی این سازمان را تسهیل در تولید و تأمین دارو دانست و درباره اقدامات اخیر این سازمان گفت: در ماه‌های گذشته تمامی اشکال دارویی قیمت‌گذاری شدند که این روند مدتی متوقف بود. در یک ماه گذشته، به‌جز قرص‌ها، قیمت‌گذاری سایر اشکال دارویی به اتمام رسیده و ابلاغ شده است.

وی همچنین به مشکلات نقدینگی در صنایع دارویی اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات هدفمندی به بودجه عمومی منتقل شده است.

او از ارائه تسهیلات بانکی به شرکت‌ها خبر داد و افزود: در جلسات اخیر با بانک مرکزی، تسهیلات ۵ ماهه جاری است و شرکت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین تسهیلات ۴ ماهه نیز در دست اجرا است و شرکت‌ها می‌توانند درخواست‌های خود را ارائه دهند.

محمدی همچنین از برنامه بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات به پروژه‌های بزرگ و طرح‌های ملی خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند درخواست‌های خود را از طریق سازمان غذا و دارو پیگیری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تخصیص ارز برای خرید ماشین‌آلات تا سقف ۲۰۰ میلیون دلار با معرفی از سوی سازمان امکان‌پذیر شده و تسهیلات ریالی به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال نیز در حال پیگیری است و بانک مرکزی وعده داده است که این مبلغ به شرکت‌های دارویی پرداخت شود.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی