شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ 05 October 2024
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۸۲۳۳۱

رویترز: السنوار از تشکیل کشور فلسطین دست نخواهد کشید

چند مقام حماس گفته‌اند رئیس دفتر سیاسی این جنبش پس از یک سال از عملیات «طوفان الاقصی» همچنان بر موضع خود مبنی بر ضرورت مقاومت مسلحانه به عنوان تنها ابزار به رسمیت شناختن کشور فلسطین تاکید دارد.

منابعِ در تماس با «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس می‌گویند او از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ پشیمان نیست و از خواسته خود برای نابودی رژیم صهیونیستی و تشکیل کشور فلسطین دست نخواهد کشید.

این منابع به رویترز گفتند: «یحیی السنوار همچنان معتقد است که مبارزه مسلحانه تنها راه برای تشکیل کشور فلسطین است».

در همین راستا، سه مقام حماس و یک مقام منطقه‌ای گفتند: «یحیی السنوار به طور کامل محرمانه کار می‌کند، دائماً در حال کار است و از پیام رسان‌های مورد اعتماد برای ارتباطات غیر دیجیتالی استفاده می‌کند».

آن‌ها به رویترز گفتند: «عزم او برای نابودی اسرائیل با هدف تحمیل به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی به همه است و این هدف از دوران کودکی فقیرانه او در اردوگاه های آوارگان در غزه و ۲۲ سال بازداشت در زندان‌های اسرائیل ناشی می‌شود».

این منابع افزودند: «مسئله اسرا و تبادل اسرا برای یحیی السنوار بسیار شخصی است و او متعهد شده است که تمامی اسرای فلسطینی را که در زندان‌های اسرائیل هستند، آزاد کند».

یکی از مقامات ارشد حماس در این باره می‌گوید: «آنچه در پشت عزم یحیی السنوار نهفته است، پافشاری او بر یک ایدئولوژی است که تأیید می‌کند اسرائیل نه تنها یک مخالف سیاسی بلکه یک نیروی اشغالگر در سرزمین مسلمانان است و همین ایدئولوژی است که او را به پافشاری بر هدف خود سوق می‌دهد».

عملیات طوفان الاقصی درحالی به دومین سال نزدیک شده است که مقاومت فلسطین در نوار غزه طی یک سال گذشته ضربات سنگینی را به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

رژیم صهیونیستی نیز که پیش از آغاز جنگ گمان می‌کرد خیلی زود می‌تواند مقاومت فلسطین در نوار غزه به رهبری جنبش حماس را نابود کند، پس از یک سال به هیچ یک از اهداف خود از جمله نابودی حماس، بازگرداندن اسرا و خنثی‌شدن تهدیدات علیه اسرائیل دست نیافته است.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی