سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ 08 October 2024
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۸۲۵۳۲

صدای انفجار در اصفهان، ماجرا چیست؟

صدای انفجار در اصفهان، ماجرا چیست؟
بامداد امروز صدای انفجاری اطراف اصفهان شنیده شد. این را برخی از مردم محلی می‌گویند اما قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء هرگونه حمله‌ یا عملیات خارجی در شهر اصفهان را تکذیب کرده است.

 این قرارگاه صدای انفجار را تایید اما اعلام کرده صدای شنیده شده مربوط به آزمایش سامانه‌ی جدید پدافندی اصفهان بوده است. با این حال روایت خبرگزاری فارس از ماجرا کمی متفاوت است.

خبرگزاری فارس درباره «ماجرای صدای انفجار دیشب در حوالی اصفهان» از قول «یک مقام آگاه در سپاه» نوشت: «صدای انفجار نیمه‌شب گذشته به‌دنبال رؤیت یک شیء نورانی و فعالیت آزمایشی سامانه‌ی پدافندی صورت گرفت و هیچ اتفاق خاصی دیگری اعم از رزمایش یا تجاوز دشمن صحت ندارد.»

در روزهای گذشته بیم حمله‌ی اسرائیل به ایران وجود داشته و حتی یک‌شنبه شب سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد همه پروازها از ساعت ۹ شب تا ۶ صبح روز بعد لغو شده است. البته این تصمیم نیمه‌شب به دلیل آنچه «رفع محدودیت عملیاتی» خوانده شد، لغو گشت و پروازها به حالت عادی بازگشت.

پس از نخستین حمله‌ی موشکی ایران به اسرائیل با نام عملیات «وعده صادق» نیز، در بامداد جمعه ۳۱ فروردین صدای انفجار در محدوده‌ی پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان شنیده شده بود. در آن مقطع نیز صداها تایید شد و خبرگزاری ایرنا نوشت «در همان ساعات ابتدایی برخی منابع فعال شدن پدافند هوایی را به دلیل مقابله با چند «ریزپرنده» عنوان کردند. ریزپرنده‌ها به دنبال آسیب رساندن به اجزای سامانه پدافندی «‌اس۳۰۰» مستقر در منطقه اصفهان بوده‌اند که توسط پدافند هوایی منهدم شده‌اند.» پس از آن تصاویر ماهواره‌ای به وجود آمدن تغییرات بسیار کوچکی را در منطقه‌ی محل حادثه نشان دادند. 

تا لحظه‌ تنظیم این گزارش اطلاعات بیشتری از علت صدای انفجار دیشب در اصفهان منتشر نشده است و دیگر مقامات رسمی به آن واکنش نشان نداده‌اند. 

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی