سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ 08 October 2024
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۸۲۵۷۶

هشدار پلیس به مخدوش کنندگان پلاک خودرو

هشدار پلیس به مخدوش کنندگان پلاک خودرو
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: تجهیزات پلیس باید به گونه ای باشد که بر حریف غالب باشد بنابراین باید ناوگان پلیسی جدید و به روز باشد.

 سردار محمدیان با حضور در مراسم الحاق ۱۵۰ دستگاه موتورسیکلت سنگین به ناوگان پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پلیس در همه دنیا سازمانی است که هم نیروی انسانی محور است و هم تجهیزات محور. حتی با پیشرفته شدن تجهیزات کامپیوتری نیز باز هم پلیس به نیروی انسانی نیاز دارد.

وی ادامه داد: اگر پلیس تجهیزاتی نداشته باشد که به حریف برسد یا تجهیزاتش از تجهیزات حریف ضعیف تر باشد، پلیس کم می آورد و به جای اینکه پلیس غالب شود، حریف غالب می شود بنابراین ناوگان پلیس باید جزء بهترین ها باشد.

محمدیان گفت: امروز شهر تهران به واسطه حجم خودروها و فرهنگ ترافیکی موجود (تک سرنشینی)، شرایط ویژه ای دارد. اگر فاصله محل سکونت افراد با ایستگاه های وسایل نقلیه عمومی مناسب بود، می شد فرهنگ پیاده روی را جا انداخت اما در حال حاضر این شرایط و زیرساخت ها  وجود ندارد.

وی افزود: وضعیت فعلی موتورسیکلت ها در شهر اسفناک است و  فرهنگ استفاده از موتورسکیلت باید از یک جایی شروع شود.

وی خطاب به ماموران موتورسوار پلیس راهور  افزود: شما باید فرهنگ موتورسواری را در کشور ارتقا دهید. به عنوان مثال شما باید لباس و کفش موتورسواری بپوشید، از کلاه ایمنی استفاده و قوانین راهنمایی و رانندگی را کامل رعایت کنید.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: شما باید با این موتورسیکلت ها بهترین خدمت خود را ارائه کنید. همچنین باید از بلندگوهای این موتورها استفاده کنید و در صورت رویت هرگونه تخلفی، به شهروندان تذکر دهید تا فرهنگ رعایت نکات ایمنی فراگیر شود.

محمدیان با اشاره به حضور پلیس های تخصصی در کنار پلیس راهور  گفت: ما می توانیم تا بیش از هزار نفر هم به پلیس راهور اضافه کنیم تا فرهنگ ترافیک بیشتر رعایت شود.

وی افزود: موتورسیکلت ها و خودروهایی که پلاک خود را به هر دلیلی می پوشانند، باید با آنها برخورد شود و مهم نیست آن فرد یا وسیله متعلق به ادارات دیگر باشد همه در مقابل قانون باید یکی باشند و همکاران من در سراسر پایتخت به این مسئله دقت کنند.

فرمانده انتظامی فاتب ادامه داد:همچنین  ما قادر هستیم تا روزی ۵۰۰۰ موتورسیکلت متخلف را توقیف کنیم تا به فرهنگ ترافیک کمک کنیم.

منبع:خبرآنلاین

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی