جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ 25 October 2024
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۸۲۸۲۱

«نقطه ضعف دولت روحانی» به وزارت صمت برمی‌گردد؟ | آیا اتابک زیر بار فشارها خواهد رفت؟

«نقطه ضعف دولت روحانی» به وزارت صمت برمی‌گردد؟ | آیا اتابک زیر بار فشارها خواهد رفت؟
خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که برخی نیروها در حال اعمال فشار به وزیر صمت هستند تا او را وادار به انتصاب عباس تابش در پست هاي حساس این وزارتخانه کنند.

به گزارش فراز؛ تابش از سال ۹۷ تا ۱۴۰۱ یعنی در سه سال آخر ریاست جمهوری حسن روحانی و ماه های آغازین ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی ریاست سازمان حمایت از مصرف کنندگان را بر عهده داشت و عملکرد او صدای بسیاری از فعالان اقتصادی و کارشناسان را درآورد. بطوريكه تاكنون جمله معروف و پرحاشيه اش در خصوص كاهش قيمت كالا ها " از فردا قيمت ها به جاي اول شان برگردند و گرنه برخورد جدي ميكنم " مورد تمسخر و علامت سئوال اقصاددانان و فضاي مجازي گرديده است . 

نتیجه اقدامات و تصمیمات او در این سازمان به گونه ای بود که بسیاری، تابش را عامل اصلی عدم توفیق اقتصادی دولت دوم روحانی می دانند.

به عنوان مشتی نمونه خروار، در دوره مدیریت تابش قیمت گذاری خودروها به وضعیت اسفناکی دچار شد و بلبشویی به راه افتاد که تا همین حالا نیز آثار آن ادامه دارد.

در زمان انتصاب تابش به ریاست سازمان حمایت، بسیاری از کارشناسان اعتقاد داشتند که او سابقه اجرایی لازم برای تصدی چنینی پستی را ندارد؛ موضوعی که با عملکرد او در این سازمان نیز اثبات شد.


بیراه نیست اگر بگوییم پاشنه آشیل رضا رحمانی وزیر اسبق صمت، همین سازمان حمایت بود که ریاستش را تابش بر عهده داشت. عملکرد این سازمان فشارها بر رحمانی را تا اندازه ای بالا برد که در نهایت او از سمت وزارت صنعت کنار رفت.

اکنون فشارها بر محمد اتابک برای انتصاب تابش در صمت بالا رفته و بعید نیست که بزودی شاهد بازگشت تابش به وزارت صمت را داشته باشیم. با این حال، اتابک در نهايت  با اين انتصابات مديران ضعيف در وزارت صمت به مجلس و افکار عمومی پاسخگو خواهد بود و در صورت انجام این انتصابات ، باید نتیجه آن را نیز بپذیرد.

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی