سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ 15 October 2024
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۸۲۹۴۱

تاکید عراقچی و همتای و عمانی‌اش بر ضرورت اقدام عاجل برای توقف نسل‌کشی توسط اسرائیل

تاکید عراقچی و همتای و عمانی‌اش بر ضرورت اقدام عاجل برای توقف نسل‌کشی توسط اسرائیل
وزیران خارجه ایران و عمان طی دیدار در مسقط، بر ضرورت اقدام عاجل بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی و تجاوز نظامی اسرائیل علیه لبنان و غزه تاکید کردند.

«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک راجع به تحولات منطقه روز دوشنبه با «سید بدر البوسعیدی» وزیر خارجه سلطنت عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

عراقچی که سفر منطقه‌ای خود را از لبنان و سوریه آغاز کرد، هفته گذشته به عربستان و قطر رفت.  وزیر خارجه ایران طی ۲ روز گذشته نیز با مقام‌های ارشد عراق و عمان درباره مسائل منطقه و لزوم توقف جنایات اسرائیل در غزه و لبنان رایزنی کرد.

طرفین در این دیدار با ابراز خرسندی از استحکام و پایداری روابط دیرینه و دوستانه ۲ ملت، بر عزم ۲ کشور برای تقویت و توسعه مناسبات در همه حوزه‌ها تاکید کردند.

طرفین با بررسی آخرین تحولات منطقه به‌ویژه شرایط خطرناک ناشی از جنایت‌ها و تجاوزهای اسرائیل در غزه و لبنان، بر ضرورت اقدام عاجل بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی و تجاوز نظامی اسرائیل تاکید کردند.

۲ وزیر همچنین بر تشدید تماس‌ها با دیگر طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جهت حفاظت از ثبات و امنیت منطقه و جلوگیری از گسترش ناامنی و جنگ توافق کردند.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

سه رأس مثلث به جامانده از دولت سیزدهم

جاده صاف‌کن‌های تسلط طالبان بر چابهار

چرا صداوسیما این روزها گل‌به‌خودی می‌زند؟

علیز، وحید و باقی شرکا...

بررسی چالش اصلی نظام سلامت ایران در گفتگو با دکتر هادی یزدانی:

تخت بیمارستانی کم‌تر از میانگین جهانی بدون سیستم ارجاع!

زندگی